Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Казакова Н. 
Сутність поняття "відповідальність" / Н. Казакова // Педагогічний дискурс. - 2015. - Вип. 18. - С. 96-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2015_18_20
Розглянуто проблему інтерпретації терміна "відповідальність" у науковій літературі. Здійснено дослідження основних підходів до визначення сутності поняття "відповідальність" на основі аналізу філософських, психолого-педагогічних праць, довідкових і енциклопедичних видань. У результаті аналізу джерел інформації уточнено зміст поняття "відповідальність". Висвітлено ідеї про необхідність формування активної, громадянсько свідомої, компетентної особистості сучасного педагога, однією з важливих якостей, що забезпечує це, є відповідальність. Виокремлено показники відповідальності педагога, до яких віднесено: моральну зрілість; доброзичливе ставлення до дітей, батьків, колег; досягнення фінансового, професійного успіху. Узагальнено думки щодо розуміння поняття "відповідальний учитель" через розкриття таких його дій: "дати відповідь самому собі", "дати відповідь іншим", "дати відповідь складній ситуації", "подолати страх перед відповідальністю". Рассмотрена проблема интерпретации термина "ответственность" в научной литературе. Проведено исследование основных подходов к определению сущности понятия "ответственность" на основе анализа философских, психолого-педагогических трудов, справочных и энциклопедических изданий. В результате анализа источников информации уточнено содержание понятия "ответственность". Освещены идеи о необходимости формирования активной, общественно сознательной, компетентной личности современного педагога, одним из важных качеств которой, обеспечивающей это, является ответственность. Выделены показатели ответственности педагога, к которым отнесены: моральная зрелость; доброжелательное отношение к детям, родителям, коллегам; достижение финансового, профессионального успеха.In the article the author illuminated the problem of interpretation of the term "responsibility" in the scientific literature. The researches of the main approaches to the definition of the concept of "responsibility" based on analyzing philosophical, psychological and pedagogical works, encyclopedias and reference books were held. The concept "responsibility" was clarified as a result of analysis of the sources of information.
  Повний текст PDF - 235.085 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Казакова Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Казакова Н. Сутність поняття "відповідальність" / Н. Казакова // Педагогічний дискурс. - 2015. - Вип. 18. - С. 96-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2015_18_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Казакова Наталія Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського