Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Проскурняк О. 
Вплив індивідуально-психологічних особливостей на комунікативну діяльність розумово відсталих школярів / О. Проскурняк // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 75-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_2_10
Розглянуто чинники, які впливають на розвиток комунікативної сфери розумово відсталих школярів, зокрема їх індивідуально-психологічні особливості. Проаналізовано специфіку особистісних якостей таких школярів, їх особистісні типи, показники інтелекту та рівень сформованості їх комунікативної діяльності. Обгрунтовано добір методик вивчення індивідуально-психологічних особливостей школярів із розумовою відсталістю, а саме: опитувальників Г. Айзенка (вивчення типів темпераменту) та Р. Кеттела (підлітковий варіант), методики В. Русалова (властивості темпераменту). Виявлено відсутність гармонійного типу особистості серед розумово відсталих школярів. Доведено існування серед них різних типів особистості, характеристика яких враховуватиметься в психолого-педагогічному супроводі формування комунікативної діяльності. Розкрито кореляційні зв'язки між індивідуально-психологічними особливостями та рівнями сформованості комунікативної діяльності розумово-відсталих школярів.Рассмотрены факторы, влияющие на развитие коммуникативной сферы умственно отсталых школьников, в том числе их индивидуально-психологические особенности. Проанализирована специфика личностных качеств таких школьников, их личностные типы, показатели интеллекта и уровень сформированности их коммуникативной деятельности. Обоснован отбор методик изучения индивидуально-психологических особенностей школьников с умственной отсталостью, а именно: опросников Г. Айзенка (изучение типов темперамента) и Р. Кеттела (подростковый вариант), методики В. Русалова (свойства темперамента). Выявлено отсутствие гармоничного типа личности среди умственно отсталых школьников. Доказано существование среди них различных типов личности, характеристика которых должна учитываться в психолого-педагогическом сопровождении формирования коммуникативной деятельности. Раскрыты корреляционные связи между индивидуально-психологическими особенностями и уровнями сформированности коммуникативной деятельности умственно отсталых школьников.Selection of techniques for studying of individual and psychological features of mentally retarded school students is grounded, intelligence indicators are analyzed, types of temperament and formation of the personality are studied. For studying the personal special features were used the questionnaires G. Ayzenka (study of the types of temperament), R. Kettela (teenage version), the property of temperament employing the procedure of V. Rusalov. Correlation between individual and psychological features and levels of formation of communicative activity in mentally retarded students are analyzed.
  Повний текст PDF - 140.3 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Проскурняк О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Проскурняк О. Вплив індивідуально-психологічних особливостей на комунікативну діяльність розумово відсталих школярів / О. Проскурняк // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 75-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_2_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського