Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Калініна Т. 
Програма формування соціально-психологічної компетентності у молодших підлітків із затримкою психічного розвитку / Т. Калініна // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 56-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_2_8
Розглянуто питання, пов’язані з вивченням і аналізом специфіки формування соціально-психологічної компетентності школярів із затримкою психічного розвитку (ЗПР) при переході з початкової до основної школи. Розкрито структуру й зміст програми формування цієї компетентності, яка заснована на змісті поняття психологічного супроводу. Висвітлено основні питання, пов’язані з вивченням специфіки формування соціально-психологічної компетентності школярів із ЗПР і напрямом діяльності практичного психолога в процесі адаптації за переходу з початкової школи в середню. Визначено мету, основні завдання, структуру кожного заняття програми. Проаналізовано зміст основних блоків програми. Виокремлено мету й завдання занять, які були підібрані для формування компонентів соціально-психологічної компетентності. Констатовано, що розроблена програма визначає якісно новий підхід у вирішенні подолання труднощів переходу з початкової школи в середню, є найважливішим засобом психологічної підтримки й допомоги, та додає діяльності практичного психолога впорядкованості, цілісності, цілеспрямованості.Рассмотрены вопросы, связанные с изучением и анализом специфики формирования социально-психологической компетентности школьников с задержкой психического развития (ЗПР) при переходе из начальной в основную школу. Раскрыта структура и содержание программы формирования этой компетентности, основанной на содержании понятия психологического сопровождения. Освещены основные вопросы, связанные с изучением специфики формирования социально-психологической компетентности школьников с ЗПР и направлением деятельности практического психолога в процессе адаптации при переходе из начальной школы в среднюю. Определены цели, основные задачи, структура каждого занятия программы. Проанализировано содержание основных блоков программы. Выделены цели и задачи занятий, которые были подобраны для формирования компонентов социально-психологической компетентности. Констатировано, что разработанная программа определяет качественно новый подход в решении преодоления трудностей перехода из начальной школы в среднюю, выступает важнейшим средством психологической поддержки и помощи, и добавляет в деятельность практического психолога упорядоченность, целостность, целеустремленность.Worked out a correction-developing program for formation of social-psychological competence among young adolescents with mental retardation is based on the notion of psychological support. Key issues relating to the study of the specificity of social-psychological competence in schoolchildren with mental retardation and the activity of a practical psychologist in the process of adaptation during the transition from the primary school to the secondary were highlighted. The goal, the main objectives, the structure of each session of the program was determined. A content of the main blocks of social-psychological competence formation program among young adolescents with mental retardation were analyzed. The aims and objectives of the studies that were selected to form the components of social-psychological competence were being considered. The content of each program block corresponding to the components of the social-psychological competence was characterized. Each unit has its own objectives, activity content, specific forms and methods of work. The main form of this program is a group one, the main methods are: art therapy, psycho-gymnastics, elements of play therapy and group discussion. Formation program of social-psychological competence components among young adolescents with mental retardation is intended to help in practical work of a psychologist at special school during the transition from the primary school to the secondary and gives his activity orderliness, integrity and purposefulness.
  Повний текст PDF - 111.85 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Калініна Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Калініна Т. Програма формування соціально-психологічної компетентності у молодших підлітків із затримкою психічного розвитку / Т. Калініна // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 56-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_2_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського