Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Данілавічютє Е. 
Програмне забезпечення процесу опанування англійської мови учнями 1 – 4 та 5 класів із тяжкими порушеннями мовлення / Е. Данілавічютє // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 30-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_6
Подано у вигляді описової моделі концептуальне підгрунтя навчання англійської мови дітей із тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ), суть якого полягає у наявності єдиного мозкового механізму опанування лінгвістичних знань незалежно від контексту конкретної мови, що підтверджує можливість однакових стартових умов для опанування першої та другої мови. Представлено модель інтегративної єдності рецептивних та репродуктивно-продуктивних мовленнєвих умінь, які є результатом опанування знань із рідної мови та інструментом у навчанні іноземної мови за умови врахування специфіки їх формування відповідно до механізму мовленнєвого порушення. На основі означених моделей розглянуто основний зміст навчальної програми з англійської мови для учнів I - IV та V класів із ТПМ. Визначено вимоги до педагога, який навчає дітей із ТПМ, зокрема обов’язкове втілення диференційованого та індивідуального підходів у практику своєї діяльності. Наголошено на таких обов’язкових умовах успішного засвоєння знань, а саме: довільності, чіткому дозуванню матеріалу, багаторазовості усіх можливих форм повторення, наявності різноманітних опор та індивідуального розкладу засвоєння навчального матеріалу, за яких школярі з ТПМ можуть успішно виконати передбачені програмою завдання.Дано в виде описательной модели концептуальное основание обучения английскому языку детей с тяжелыми нарушениями речи (ТНР), суть которого заключается в наличии единого мозгового механизма освоения лингвистических знаний независимо от контекста конкретного языка, что подтверждает возможность одинаковых стартовых условий для освоения первого и второго языка. Подана модель интегративного единства рецептивных и репродуктивно-продуктивных речевых умений, которые являются результатом освоения знаний по родному языку и инструментом в обучении иностранному языку при условии учета специфики их формирования в соответствии с механизмом речевого нарушения. На основе указанных моделей рассмотрено основное содержание учебной программы по английскому языку для учащихся I - IV и V классов с ТНР. Определены требования к педагогу, который учит детей с ТНР, в частности обязательное воплощение дифференцированного и индивидуального подходов в практику своей деятельности. Отмечены такие обязательные условия успешного усвоения знаний, а именно: произвольность, четкая дозировка материала, многоразовость всех возможных форм повторения, наличие различных опор и индивидуального расписания усвоения учебного материала, при которых школьники с ТНР могут успешно выполнить предусмотренные программой задачи.The conceptual basis of Englis h language teaching of children with severe speech disabilities is discovered and represented in the article though the depictive model. Its meaning is in the same brain mechanism of linguistic knowledge acquirement irrespectively the concrete language context that confirms the possibility of equal starting conditions for the first and second languages learning. Qualification of speech development disabilities from a perspective of the psycholinguistic approach gives the possibility to determine their mechanism and to organize their development with allowances made for the last one as on the basis of the native language, as with the foreign linguistic materials usage, simultaneously basing on the "indirect method”. The meaning of this method is that the concept obtains the word form of native language at first, and only then it is translated into the other language. That particular translation of word omages of the concept or creation of patterns of neuron connections is the basis of a new neurophysiologic process, on which the "indirect method” of education is based. The model of the integrative unity of receptive and procreation-productive speech skills, which are the result of native language knowledge acquirement and the tool in the foreign language teaching upon condition of speech disability mechanism accounting, is represented in the article. On the basis of abovementioned models the main content of English language courseware for students of the I - IV and V grades with severe speech disabilities is developed and represented.
  Повний текст PDF - 422.642 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Данілавічютє Е.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Данілавічютє Е. Програмне забезпечення процесу опанування англійської мови учнями 1 – 4 та 5 класів із тяжкими порушеннями мовлення / Е. Данілавічютє // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 30-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Данилавічюте Еляна Анатоліївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського