Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Міненко А. 
Особливості формування комунікативної функції саморегуляції особистості дітей дошкільного віку з синдромом Дауна / А. Міненко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 62-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_4_11
Здійснено теоретичний аналіз наукових досліджень особливостей формування комунікативної діяльності та навичок, соціальної адаптації, процесу інтеграції дітей з синдромом Дауна у групу однолітків. Висвітлено методику формування комунікативної функції саморегуляції особистості дітей дошкільного віку з синдромом Дауна, що грунтується на закономірностях цілісності та тотожності розвитку дітей, загальних закономірностях розвитку особистості в онтогенезі, врахуванні специфіки розвитку особистості під впливом дизонтогенезу, яка обумовлюється характером органічних уражень головного мозку та характером функціонування психічної діяльності. Наголошено, що технології означеної методики грунтуються на видах, структурі та формах ігрової діяльності дошкільників з синдромом Дауна, зокрема стану сформованості їхніх здатностей до предметної та сюжетно-рольової гри. Виокремлено показники комунікативної функції особистісної саморегуляції цих дітей, встановлені під час апробації означеної методики на її прогностичному етапі. Доведено, що комунікативна функція є основою саморегуляції особистості дітей з синдром Дауна і, що вона найефективніше формується в груповій роботі. Використання методу сенсорної інтеграції, принципів дитячої психодрами та комплексного підходу, спеціальних умов організації простору (піктограми, фотографії, картки зі словами), а також інтеграція дітей з синдромом Дауна у групу однолітків позитивно впливає на формування саморегуляції особистості цих дітей.Осуществлен теоретический анализ научных исследований особенностей формирования коммуникативной деятельности и навыков, социальной адаптации, процесса интеграции детей с синдромом Дауна в группу сверстников. Представлена методика формирования коммуникативной функции саморегуляции личности детей дошкольного возраста с синдромом Дауна, основыванная на закономерностях целостности и тождественности развития детей, общих закономерностях развития личности в онтогенезе, учете специфики развития личности под влиянием дизонтогенеза, которое обусловливается характером органических поражений головного мозга и характером функционирования психической деятельности. Отмечено, что технологии обозначенной методики основываются на видах, структуре и формах игровой деятельности дошкольников с синдромом Дауна, в частности на состоянии сформированности их способностей к предметной и сюжетно-ролевой игре. Выделены показатели коммуникативной функции личностной саморегуляции этих детей, установленные при апробации указанной методики на ее прогностическом этапе. Доказано, что коммуникативная функция является основой саморегуляции личности детей с синдромом Дауна и, что она эффективно формируется в групповой работе. Использование метода сенсорной интеграции, принципов детской психодрамы и комплексного подхода, специальных условий организации пространства (пиктограммы, фотографии, карточки со словами), а также интеграция детей с синдромом Дауна в группу сверстников положительно влияет на формирование саморегуляции личности этих детей. The paper presents the methodology of communicative function of self-identity preschool children with Down syndrome. The theoretical analysis of research characteristics of communicative activities and skills, social adaptation, the process of integration of these children in the peer group. Investigated and proven impact of communication activities on the formation of personal self-regulation of children with Down syndrome, as well as the conditions under which increases its efficiency. The model methodology of communicative function of self-identity preschool children with Down syndrome. We describe the performance of the communicative functions of children and established its role in improving the efficiency of their adaptation to group work, in order to facilitate their integration into the educational environment and society. It is concluded that under conditions into account characteristics of children with Down syndrome and specially organized space technique of communicative functions of individual self-Down syndrome children preschool age can be considered quite effective.
  Повний текст PDF - 124.146 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Міненко А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Міненко А. Особливості формування комунікативної функції саморегуляції особистості дітей дошкільного віку з синдромом Дауна / А. Міненко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 62-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_4_11.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського