Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Родименко І. 
Принципи психолого-медико-педагогічного обстеження дітей / І. Родименко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 1. - С. 72-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_1_12
Визначено оптимальні умови соціалізації дитини з порушеннями психофізичного розвитку, порушено питання щодо принципів і процедури комплексного психолого-медико-педагогічного обстеження. Розглянуто принципи діагностичної діяльності ПМПК, які стосуються її результатів, тобто прийняття рішень щодо типу дизонтогенезу дитини, особливостей її розвитку, рекомендованого освітнього маршруту тощо. Досліджено деотологічні принципи (професійно-етичні) : компетентність, незаподіяння шкоди, неупередженість тощо, які обєднані в принцип гуманізму та деонтологічної досконалості діяльності. Констатовано, що принципи утворюють певну систему і мають аналізуватися у нерозривній єдності. Зазначено, що один і той самий принцип, який належить до певного компоненту діагностичної діяльності, може охоплювати вимоги до інших її складових. Зроблено висновок, що принцип об’єктивності імпліцитно присутній у діяльнісних і процедурних аспектах діагностики; принцип індивідуального підходу стосується не лише змісту діяльності, а й її результатів.Определены оптимальные условия социализации ребенка с нарушениями психофизического развития, поставлены вопросы о принципах и процедуре комплексного психолого-медико-педагогического обследования. Рассмотрены принципы диагностичной деятельности ПМПК, касающиеся ее результатов. то есть принятие решений относительно типа дизонтогенеза ребенка, особенностей его развития, рекомендованного образовательного маршрута и т. п. Исследованы деотологичные принципы (профессионально-этические): компетентность, непричинение вреда, беспристрастность и т.п., объединенные в принцип гуманизма и деонтологической совершенства деятельности. Констатировано, что принципы образуют определенную систему и должны анализироваться в неразрывном единстве. Отмечено, что один и тотже принцип, который принадлежит к определенному компоненту диагностической деятельности, может включать требования к другим ее составляющим. Сделан вывод, что принцип объективности имплицитно присутствует в деятельностных и процедурных аспектах диагностики; принцип индивидуального подхода касается не только содержания деятельности, но и ее результатов.In order to determine the optimal conditions of socialization of the child with delay of psychological-medical-pedagogical analysis. The author considers the principles of diagnostic active of PMPC, which concern its results, that is a decision on the type of child’s dysontogenesis, especially its development, the recommended educational route etc.
  Повний текст PDF - 535.091 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Родименко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Родименко І. Принципи психолого-медико-педагогічного обстеження дітей / І. Родименко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 1. - С. 72-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_1_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Родименко Ірина Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського