Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Форостян О. 
Фізичне виховання дітей із сенсорними порушеннями на сучасному етапі / О. Форостян // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 2. - С. 22-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_2_5
Висвітлено сучасний стан розвитку фізичного виховання дітей із сенсорними порушеннями. Переглянуто зміст, форми й методи навчання, науково обґрунтовано комплексне використання засобів корекції та компенсації порушень психофізичного розвитку в дітей із сенсорними порушеннями відповідно до вимог сучасної освіти в Україні. Визначено першочергове завдання соціальної політики держави, яке полягає в забезпеченні нормальних умов життєдіяльності та повноцінної адаптації дітей з сенсорними порушеннями в соціумі. На основі аналізу сучасного стану розвитку теорії і практики фізичного виховання дітей із сенсорними порушеннями констатовано, що інвалід є повноцінним громадянином і має можливість здійснити свої громадянські права на рівні з усіма іншими членами спільноти; створюється нормативно-правова база щодо інклюзивного або інтегрованого навчання і виховання дітей з обмеженими можливостями, в тому числі і дітей із сенсорними порушеннями. Проаналізовано процес становлення й розвитку фізичного виховання дітей із порушеннями слуху і зору. Досліджено, що із накопиченням знань про особливості фізичного розвитку дітей створювалися диференційовані системи їх навчання, удосконалювався зміст, способи і методи фізичного виховання залежно від характеру дефектів, віку дітей, у яких виникло порушення слухової чи зорової функції.Освещено современное состояние развития физического воспитания детей с сенсорными нарушениями. Пересмотрено содержание, формы и методы обучения, научно обосновано комплексное использование средств коррекции и компенсации нарушений психофизического развития у детей с сенсорными нарушениями в соответствии с требованиями современного образования в Украине. Определена первоочередная задача социальной политики государства, которая заключается в обеспечении нормальных условий жизнедеятельности и полноценной адаптации детей с сенсорными нарушениями в социуме. На основе анализа современного состояния развития теории и практики физического воспитания детей с сенсорными нарушениями констатировано, что инвалид является полноценным гражданином и имеет возможность осуществить свои гражданские права наравне со всеми другими членами сообщества; создается нормативно-правовая база по инклюзивному или интегрированному обучению и воспитанию детей с ограниченными возможностями, в том числе и детей с сенсорными нарушениями. Проанализирован процесс становления и развития физического воспитания детей с нарушениями слуха и зрения. Доказано, что по мере накопления знаний об особенностях физического развития детей создавались дифференцированные системы их обучения, совершенствовалось содержание, способы и методы физического воспитания в зависимости от характера дефектов, возраста детей, у которых возникло нарушение слуховой или зрительной функции.Development of the theory and practice of social rehabilitation of persons with sensory disabilities by means of physical training and staffing of activity of special educational and rehabilitation establishments by specialists on physical education with the process of reform of industry of the special education. It was the period of basic changes concerning the stage and society to children with sensory disabilities, revision of the contents, forms and methods of study, scientific substantiation of complex use of means of correction and compensation of violations of psychophysical development in children with sensory disabilities, creations of essentially new training programs from physical training. In independent Ukraine actions concerning providing special schools with special constructions, necessary for development of children with sensory disabilities, were accepted, the position of the teacher of physical culture was entered. The important role in improvement of work of special school was played by understanding of that the high level of teaching and educational and correctional work at school in many respects depends on the solution of special problems of physical education. In recent years ideas of inclusive training and education of children with disabilities, including children with sensory disabilities with widely are attracted to exercises and sport through the Paralympic movement develop and embodied in our country.
  Повний текст PDF - 88.68 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Форостян О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Форостян О. Фізичне виховання дітей із сенсорними порушеннями на сучасному етапі / О. Форостян // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 2. - С. 22-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_2_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Форостян Ольга Іванівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського