Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Луценко І. 
Організаційні та нормативно-правові аспекти діяльності різнопрофільних фахівців в інклюзивному навчальному закладі / І. Луценко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 2. - С. 35-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_2_7
Розкрито законодавче та нормативно-правове підґрунтя організації командної взаємодії різнопрофільних фахівців за умов інклюзивного навчання та їхня роль у забезпеченні психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Визначено актуальність проблеми інклюзивної освіти, яка пов’язана, насамперед, із суперечністю між сучасними суспільними змінами, інноваційними процесами у сфері освіти та державно-управлінським забезпеченням цих процесів. Доведено, що ефективність інклюзивного навчання залежить від багатьох умов, і в першу чергу – від залучення необхідних різнопрофільних фахівців із метою вироблення загальної стратегії навчання дитини за умов інклюзивного навчання та забезпечення необхідної корекційно-розвивальної складової цього процесу. Зазначено основні завдання працівників психологічної служби в системі інклюзивної освіти, зокрема – забезпечити фаховий психолого-педагогічний і соціальний супровід дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах; сприяти формуванню позитивних міжособистісних стосунків учнів з порушеннями психофізичного розвитку та їх ровесників у процесі внутрішкільної інтеграції. Констатовано, що соціальні перетворення і гуманізація освіти мають об’єднати систему спеціальної і загальної освіти, переорієнтуватися на використання наявних можливостей і ресурсів не лише для забезпечення корекційної складової освітнього процесу, а й для надання ефективної консультативної допомоги педагогам загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за умов інклюзивного навчанняРаскрыта законодательная и нормативно-правовая основа организации командного взаимодействия разнопрофильных специалистов в условиях инклюзивного обучения и их роль в обеспечении психолого-педагогического сопровождения ребенка с особыми образовательными потребностями. Определена актуальность проблемы инклюзивного образования, которая связана, прежде всего, с противоречием между современными общественными изменениями, инновационными процессами в сфере образования и государственно-управленческим обеспечением этих процессов. Доказано, что эффективность инклюзивного обучения зависит от многих условий, и в первую очередь - от привлечения необходимых разнопрофильных специалистов в целях выработки общей стратегии обучения ребенка в условиях инклюзивного обучения и обеспечения необходимой коррекционно-развивающей составляющей этого процесса. Указаны основные задачи работников психологической службы в системе инклюзивного образования, в частности - обеспечить профессиональное психолого-педагогическое и социальное сопровождение детей с особыми образовательными потребностями в общеобразовательных и дошкольных учебных заведениях; способствовать формированию позитивных межличностных отношений учащихся с нарушениями психофизического развития и их сверстников в процессе внутришкольной интеграции. Констатировано, что социальные преобразования и гуманизация образования должны объединить систему специального и общего образования, переориентироваться на использование имеющихся возможностей и ресурсов не только для обеспечения корекционной составляющей образовательного процесса, но и для оказания эффективной консультативной помощи педагогам общеобразовательных учебных заведений, которые работают в условиях инклюзивного обучения.The article deals with the legal and regulatory framework in Ukraine for the organization of team interaction of diversified specialists in the conditions of inclusive educational establishment. In the article, team support of a child with special educational needs is considered at the class level, at school level, and at the level of support of the additional experts who are not employees of the school. Taking into account role of each person of team interaction marks their basic functions and the relationship between the existing levels of team
  Повний текст PDF - 260.377 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Луценко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Луценко І. Організаційні та нормативно-правові аспекти діяльності різнопрофільних фахівців в інклюзивному навчальному закладі / І. Луценко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 2. - С. 35-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_2_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Луценко Інна Василівна (педагогічні науки)
  • Луценко Ірина Олексіївна (педагогічні науки)
  • Луценко Ірина Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського