Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Довгопола К. 
Образотворче мистецтво у молодшій школі для слабозорих дітей / К. Довгопола // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 2. - С. 53-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_2_9
Розглянуто роль і місце образотворчого мистецтва у початковій освіті слабозорих дітей. Визначено спеціальні завдання курсу та умови їх реалізації. Виділено роль емоційного компонента в навчанні образотворчого мистецтва. Описано метод інтуїтивного малювання як одного зі шляхів розвитку самостійної творчості слабозорих учнів. Доведено, що образотворче мистецтво виконує різноманітні функції у житті людини (кожна з яких має бути представлена у навчальному процесі у школі для слабозорих дітей), основними з яких є: когнітивна (пізнавальна), аксіологічна (ціннісна), виховна та ін. Визначено етапи творчого процесу: пускова фаза, що передбачає вільну активність і підготовку то творчого процесу; пошукова фаза, яка починається зі створенням художнього твору; виконавча фаза, що завершує роботу над створенням художнього твору. Розкрито функції образотворчого мистецтва. Констатовано, що однією з найважливіших умов естетичного виховання слабозорих молодших школярів є розвиток навичок сприймання форми і формотвірних елементів.Рассмотрены роль и место изобразительного искусства в начальном образовании слабовидящих детей. Определены специальные задачи курса и условия их реализации. Выделена роль эмоционального компонента в обучении изобразительному искусству. Описан метод интуитивного рисования как одного из путей развития самостоятельного творчества слабовидящих учеников. Доказано, что изобразительное искусство выполняет различные функции в жизни человека (каждая из которых должна быть представлена в учебном процессе в школе для слабовидящих детей), основными из которых являются: когнитивная (познавательная), аксиологическая (ценностная), воспитательная и др. Определены этапы творческого процесса: пусковая фаза, предусматривающая свободную активность и подготовку к творческому процессу; поисковая фаза, которая начинается с создания художественного произведения; исполнительная фаза, завершающая работу над созданием художественного произведения. Раскрыты функции изобразительного искусства. Констатировано, что одним из важнейших условий эстетического воспитания слабовидящих младших школьников является развитие навыков восприятия формы и формообразующих элементов.The article discusses the role and place of the fine arts in primary education of visually impaired pupils. Parenting aesthetic feelings still, first and foremost, is not based on perception, and at work. This fact points the way to understanding the development and creation of beauty. Describes the general and special conditions of the course and their implementation. Describe the functions of art. Highlighted the role of the emotional component in learning the fine arts. In order to facilitate the perception of visual information visually impaired children are often used techniques to simplify and schematic images. However, this simplification has a certain limit and can not be used when meeting with works of art. The described method of intuitive drawing as a way of self-creation of visually impaired pupils. The stages of the creative process of intuitive painting. Properly organized lessons of fine arts give children the opportunity to feel the joy of successful creative activity, improve mood, increase confidence in their own ability. The greatest opportunity for self-expression gives it an independent creative activity
  Повний текст PDF - 105.707 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Довгопола К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Довгопола К. Образотворче мистецтво у молодшій школі для слабозорих дітей / К. Довгопола // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 2. - С. 53-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_2_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Довгопола Катерина Станіславівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського