Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Замша А. 
Рефлексія як детермінанта інтелектуального розвитку підлітків із порушеннями слуху / А. Замша // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 73-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_3_11
Розглянуто рефлексію як механізм, що забезпечує ефективність функціональності інтелектуальної діяльності як показника інтелектуального розвитку підлітків. За результатами емпіричного дослідження встановлено специфіку розвитку і функціонування рефлексії у підлітків з порушеннями слуху. Виявлено низький рівень розвитку усвідомленої регуляції інтелектуальної діяльності у підлітків з порушеннями слуху. Встановлено недостатню сформованість таких параметрів розвитку рефлексії як регулятивна гнучкість та автономність, здатність до адекватного оцінювання результатів інтелектуальної діяльності, функція програмування. Констатовано взаємообумовленість розвитку рефлексії й таких показників інтелектуального розвитку підлітків як сформованість загальної обізнаності, понятійного й творчого мислення.Рассмотрена рефлексия как механизм, обеспечивающий эффективность функциональности интеллектуальной деятельности как показателя интеллектуального развития подростков. По результатам эмпирического исследования определена специфика развития и функционирования рефлексии у подростков с нарушениями слуха. Установлен низкий уровень развития осознанной регуляции интеллектуальной деятельности у подростков с нарушениями слуха. Выявлена недостаточная сформированность таких параметров развития рефлексии как регулятивная гибкость и автономность, способность к адекватному оценивания результатов интеллектуальной деятельности, функция программирования. Констатирована взаимообусловленность развития рефлексии и таких показателей интеллектуального развития подростков как сформированность общей осведомленности, понятийного и творческого мышления.The article characterizes the reflection as a mechanism that provides effectiveness of intellectual activity as an indicator of adolescents’ intellectual development. It describes the results of empirical research that defines the specifics of development and functioning of reflection in adolescents with hearing impairment. The results of the research reveal a low level of conscious regulation of intellectual activity in adolescents with hearing impairment. Its open a low level forming of such reflection parameters as a regulatory flexibility, regulatory self-sufficiency, ability for adequate evaluation of the results of intellectual activity and function of programming. Also, the results ascertain the significant role of social factors for reflection development. The research exposes the interdependence among reflection development and intellectual development of adolescences by such indicators as general awareness, conceptual and creative thinking formation.
  Повний текст PDF - 153.922 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Замша А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Замша А. Рефлексія як детермінанта інтелектуального розвитку підлітків із порушеннями слуху / А. Замша // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 73-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_3_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Замша Анна Володимирівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського