Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Пахомова Н. 
Умови формування теоретико-когнітивного компонента інтеграції медико-психологічної і педагогічної складових професійної підготовки логопедів / Н. Пахомова // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 27-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_3_5
Обгрунтовано необхідність інтеграції медико-пихологічної і педагогічної складових професійної підготовки логопедів. Розкрито сутність поняття "інтеграція". Охарактеризовано теоретико-когнітивні основи інтеграції медичних, психологічних знань і вмінь у навчальному процесі. Наведено якісні й кількісні показники базового критерію інтеграції складових професійної підготовки логопедів. Наголошено, що теоретико-когнітивний компонент інтеграції складових професійної підготовки логопедів оцінюється за трьома чинниками: рівень сформованості теоретико-методологічних знань із інтегрованих дисциплін; рівень сформованості знань із окремих видів та технологій корекційної роботи; рівень розвиненості інтегративного мислення студентів. Зосереджено увагу на умовах забезпечення ефективної інтеграції складових професійної підготовки логопедів. Зазначено, що педагогічні дії, згідно з визначеними умовами, надають можливість здійснювати інтеграцію педагогічних, психологічних і медичних знань відповідно до сучасної економічної і соціокультурної ситуації, цілісно осягати процес професійного навчання, регулювати взаємодію викладача і студентів, сформувати теоретико-методологічні й методико-технологічні знання із інтегрованих дисциплін, визначити спрямованість педагогічних технологій з формування цих дисциплін та забезпечити оволодіння професійною компетентністю відповідно до рівня і профілю фахової освіти.Обоснована необходимость интеграции медико-психологической и педагогической составляющих профессиональной подготовки логопедов. Раскрыта сущность понятия "интеграция". Дана характеристика теоретико-когнитивных основ интеграции медицинских, психологических знаний и умений в учебном процессе. Представлены качественные и количественные показатели базового критерия интеграции составляющих профессиональной подготовки логопедов. Отмечено, что теоретико-когнитивный компонент интеграции составляющих профессиональной подготовки логопедов оценивается по трем факторам: уровень сформированности теоретико-методологических знаний из интегрированных дисциплин; уровень сформированности знаний по отдельным видам и технологиям коррекционной работы; уровень развитости интегративного мышления студентов. Сосредоточено внимание на условиях обеспечения эффективной интеграции составляющих профессиональной подготовки логопедов. Отмечено, что педагогические действия, в соответствии с определенными условиями, дают возможность осуществлять интеграцию педагогических, психологических и медицинских знаний в соответствии с современной экономической и социокультурной ситуацией, целостно постигать процесс профессионального обучения, регулировать взаимодействие преподавателя и студентов, сформировать теоретико-методологические и методико-технологические знания по интегрированным дисциплинам, определить направленность педагогических технологий по формированию этих дисциплин и обеспечить овладение профессиональной компетентностью соответственно уровню и профилю профессионального образования.The article shows the need of the integration of medical, psychological and educational components of the training of speech therapists. The essence of the concept of “integration” is disclosed. Theoretical cognitive foundations of the integration of medical, psychological and pedagogical knowledge and skills in the learning process are characterized. Examined the qualitative and quantitative components of professional training of the speech therapists evaluated by three major factors: the level of formation knowledge of separate types and techniques of correction work, the level of development of integrative thinking students (speech therapists). Evaluation parameters are defined and the necessity to increase the level of formation theoretical and cognitive component of integrative training is substantiated. The conditions of organization of the integration components professional training are characterized. Particular attention is given to ensuring effective integration of the components professional training of speech therapists
  Повний текст PDF - 120.025 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пахомова Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пахомова Н. Умови формування теоретико-когнітивного компонента інтеграції медико-психологічної і педагогічної складових професійної підготовки логопедів / Н. Пахомова // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 27-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_3_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Пахомова Наталія Георгіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського