Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Скрипник Т. 
Шляхи підвищення компетентності педагогів в організації освітнього процесу для дітей з аутизмом / Т. Скрипник // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 49-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_3_8
Визначено шляхи створення безперешкодного і відповідного освітнього простору для дітей з аутизмом. Прописано компетентність та компетенції (практичні вміння) педагогів стосовно впровадження процесів навчання, виховання і розвитку дітей з аутизмом. Висвітлено результати педагогічного експерименту у чотирьох закладах освіти, спрямованого на те, щоб педагоги оволоділи технологіями психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі та командної взаємодії між учасниками групи супроводу. Продемонстровано оцінку наявного стану готовності педагогічних колективів до впровадження інноваційної діяльності за методикою "Інструмент професійного розвитку педагогів". Виокремлено методи роботи тренерів, експертів та супервізорів з педагогами задля досягнення ними компетентності у роботі з дітьми з аутизмом, чинники успіху та виклики. Окреслено також перспективи подальшої інноваційної роботи у напрямі становлення наступності між дошкільною та шкільною ланками освіти.Определены пути создания беспрепятственного и соответствующего образовательного пространства для детей с аутизмом. Прописаны компетентность и компетенции (практические умения) педагогов по внедрению процессов обучения, воспитания и развития детей с аутизмом. Представлены результаты педагогического эксперимента в четырех учебных заведениях, направленного на то, чтобы педагоги овладели технологиями психолого-педагогического сопровождения детей с аутизмом в образовательном пространстве и командного взаимодействия между участниками группы сопровождения. Продемонстрирована оценка существующего положения готовности педагогических коллективов к внедрению инновационной деятельности по методике "Инструмент профессионального развития педагогов". Выделены методы работы тренеров, экспертов и супервизоров с педагогами для достижения ими компетентности в работе с детьми с аутизмом, факторы успеха и вызовы. Определена также дальнейшая инновационная деятельность в направлении становления преемственности между дошкольным и школьным звеньями образования.The article is about the ways for implementation of barrier free and sufficient educational environment for children with autism. The main part in this process is played by pedagogues of educational institutions. Competency and responsibilities (practical skills) of pedagogues in implementation of educational and developmental processes are presented. In the article we are talking about pedagogic experiment conducted in four educational institution (two preschools and two schools of general education). The experiment was dedicated to obtaining of psychological and pedagogical technologies for support of autistic children in educational environment and support group’s members interaction by pedagogues. It was showed, how the evaluation of existing state of readiness of pedagogical staff for implementation of innovative activity was conducted and which criteria were achieved. The measurements were conducted by “Professional Development of Pedagogues Inventory” created by international education community ISSA
  Повний текст PDF - 234.636 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Скрипник Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Скрипник Т. Шляхи підвищення компетентності педагогів в організації освітнього процесу для дітей з аутизмом / Т. Скрипник // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 49-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_3_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Скрипник Тетяна Вікторівна (1964–) (психологічні науки)
  • Скрипник Тамара Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського