Наукова періодика України Інформаційні технології і засоби навчання


Балалаєва О. Ю. 
Аналіз теоретичних і методологічних підходів до проектування електронних посібників для студентів вищих аграрних навчальних закладів / О. Ю. Балалаєва // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2017. - Т. 59, вип. 3. - С. 39-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2017_59_3_6
Висвітлено теоретичні та методологічні підходи до проектування електронних посібників, зокрема системний, компетентнісний, діяльнісний, особистісно орієнтований, технологічний, які у сукупності відбивають загальні тенденції формування нової освітньої парадигми, дистинктивні ознаки якої полягають у побудові евристично-пошукової моделі навчального процесу, орієнтації на розвивальне навчання, формування компетентності, інтеграцію знань, вироблення вмінь самостійного пошуку й опрацювання інформації, технологізацію процесу навчання. Підхід у цій розвідці інтерпретується у широкому сенсі як синтез основних ідей, поглядів, принципів, що визначають загальну стратегію дослідження. Основні положення сучасних підходів до проектування не є антагоністичними, їх варто застосовувати у комплексі, враховуючи переваги кожного з них і нівелюючи недоліки для розроблення оптимальної концепції електронного посібника. Наведено модель проектування електронного посібника і компоненти методики його використання, розроблені на засадах зазначених підходів.Освещены теоретические и методологические подходы к проектированию электронных пособий, в частности системный, компетентностный, деятельностный, личностно ориентированный, технологический, которые в совокупности отражают общие тенденции формирования новой образовательной парадигмы, дистинктивные признаки которой заключаются в построении эвристически-поисковой модели учебного процесса, ориентации на развивающее обучение, формирование компетентности, интеграцию знаний, формирование умений самостоятельного поиска и обработки информации, технологизации процесса обучения. Подход в этом исследовании интерпретируется в широком смысле как синтез основных идей, взглядов, принципов, определяющих общую стратегию исследования. Основные положения современных подходов к проектированию не является антагонистическими, их следует применять в комплексе, учитывая преимущества каждого из них и нивелируя недостатки для разработки оптимальной концепции электронного пособия. Приведена модель проектирования электронного пособия и компоненты методики его использования, разработанные на основе указанных подходов.The article deals with theoretical and methodological approaches to the design of electronic textbook, in particular systems, competence, activity, personality oriented, technological one, that in complex reflect the general trends in the formation ofa new educational paradigm, distinctive features of which lie in constructing the heuristic searching model of the learning process, focusing on developmental teaching, knowledge integration, skills development for the independent information search and processing, technification of the learning process. The approach in this study is used in a broad sense as a synthesis of the basic ideas, views, principles that determine the overall research strategy. The main provisions of modern approaches to design are not antagonistic, they should be applied in a complex, taking into account the advantages of each of them and leveling shortcomings for the development of optimal concept of electronic textbook. The model of electronic textbook designing and components of methodology for its using based on these approaches are described.
  Повний текст PDF - 269.63 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Балалаєва О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Балалаєва О. Ю. Аналіз теоретичних і методологічних підходів до проектування електронних посібників для студентів вищих аграрних навчальних закладів / О. Ю. Балалаєва // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2017. - Т. 59, вип. 3. - С. 39-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2017_59_3_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Балалаєва Олена Юріївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського