Наукова періодика України Наука і освіта


Ревенко С. П. 
Сучасні підходи до вивчення ідентичності особистості юнацького віку / С. П. Ревенко // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 196-199. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_45
З метою створення умов для розвитку гармонійної особистості в сучасному суспільстві розглянуто різні погляди й етапи становлення ідентичності в підлітковому віці. Викладено існуючі підходи до визначення поняття «ідентичність», виокремлено основні аспекти та види особистісної ідентичності. Зосереджено увагу на механізмах формування ідентичності в студентському віці, вплив на цей процес різних сфер життя, бо це є важливим регулятором самосвідомості та соціалізації людини, сприяє формуванню зрілої особистості, а надалі її професійної ідентичності. Охарактеризовано труднощі та протиріччя, що пов'язані з особливостями розвитку особистості та впливають на протікання кризи ідентичності. Підсумовано, що ідентичність – це результат усвідомленості та самовизначення свого «Я». Наслідком цих процесів є динамічна система уявлень людини про себе, оцінок своїх дій, думок, почуттів, моральності й інтересів, ідеалів і мотивів поведінки, цілісна оцінка самого себе як особистості, свого місця в житті, відчуття особистісної цінності всього того, що входить в сферу «Я».С целью создания условий для развития гармоничной личности в современном обществе рассмотрены разные взгляды и этапы становления идентичности в подростковом возрасте. Изложены существующие подходы к определению понятия «идентичность», выделены основные аспекты и виды личностной идентичности. Сосредоточено внимание на механизмах формирования идентичности в студенческом возрасте, влиянии на этот процесс разных сфер жизни, так как это является важным регулятором самосознания и социализации человека, способствует формированию зрелой личности, а в дальнейшем ее профессиональной идентичности. Охарактеризованы трудности и противоречия, связанные с особенностями развития личности и влияющие на протекание кризиса идентичности. Подытожено, что идентичность – это результат осознания и самоопределения своего «Я». Следствием этих процессов является динамичная система представлений человека о себе, оценок своих действий, мыслей, чувств, нравственности и интересов, идеалов и мотивов поведения, целостная оценка самого себя как личности, своего места в жизни, ощущение личностной ценности всего того, что входит в сферу «Я».The article deals with the modern views on the development and stages of identity formation in adolescence, different approaches to the definition of "identity", the main aspects and types of identity. Attention is paid to the influence of life spheres on the formation of identity at youth age, as this is an important regulator of self-consciousness and socialization of a person. It promotes the formation of mature and then professional personality's identity. Identity is understood as a result of self-consciousness and self-determination. The result of these processes is a dynamic system of views about oneself, estimation of one's own thoughts, acts, feelings, interests, ideals, assessment of oneself as a personality, assessment of one's own place in the world and so on.
  Повний текст PDF - 389.592 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ревенко С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ревенко С. П. Сучасні підходи до вивчення ідентичності особистості юнацького віку / С. П. Ревенко // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 196-199. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_7_45.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського