Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Чайковський М. 
Самоактуалізація студентів з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору ВНЗ / М. Чайковський // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 181-190. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_22
Експериментально досліджено (вибірка з 68-ми студентів з особливими потребами) стан самоактуалізації та 11 показників цього феномена, з яких виділено орієнтацію в часі, цінності, погляди на природу людини, потребу в пізнанні, креативність, автономність, спонтанність, саморозуміння, ауто симпатія, контактність, гнучкість у спілкуванні. Розроблено стандартизовані показники рівнів сформованості самоактуалізації: високий, середній і низький. Виявлено у значної кількості респондентів низькі вихідні показники самоактуалізації. Розроблено програму корекційних заходів, зокрема психокорекційної роботи за методом кататимного переживання образів (символодрама), соціально-психологічний і асертивний тренінги; залучення студентів до участі у різних формах науково-дослідної роботи. Визначено можливості корекції самоактуалізації за умов інклюзивного освітнього простору ВНЗ. Перевірено вплив комплексних корекційних заходів на динаміку показників самоактуалізації: для студентів з низькими показниками до самоактуалізаціії запропоновано "Програму стимулювання самоактуалізації особистості майбутніх психологів і педагогів", експліковано схему поетапного виконання програми. Зазначено, що заключне тестування показало позитивну динаміку типологій психічного захисту в експериментальній і контрольній групах.Экспериментально исследовано (выборка из 68-ми студентов с особыми потребностями) состояние самоактуализации и 11 показателей этого феномена, из которых выделены ориентация во времени, ценности, взгляды на природу человека, потребность в познании, креативность, автономность, спонтанность, самопонимание, аутосимпатия, контактность, гибкость в общении. Разработаны стандартизированные показатели уровней сформированности самоактуализации: высокий, средний и низкий. Выявлены низкие исходные показатели самоактуализации у значительного количества респондентов. Разработана программа коррекционных мероприятий, в которой выделены: психокоррекционная работа по методу кататимного переживания образов (символодрама), социально-психологический и асертивный тренинги; различные формы научно-исследовательской работы студентов. Определены возможности коррекции самоактуализации в условиях инклюзивного образовательного пространства ВУЗ. Проверено влияние комплексных коррекционных мероприятий на динамику показателей самоактуализации: для студентов с низкими показателями в самоактуализациии предложена "Программа стимулирования самоактуализации личности будущих психологов и педагогов"; эксплицирована схема поэтапного выполнения программы. Отмечено, что заключительное тестирование показало положительную динамику типологий психической защиты в экспериментальной и контрольной группах.Experimental studies (68 students with special needs) state of self-actualization and eleven indicators of this phenomenon from which selected orientation in time, values and views on human nature, the need for knowledge, creativity, autonomy, spontaneity, self-understanding, sympathy auto experiences, flexibility communication. A standardized indicators of levels of self actualization: high, medium and low. Found in significantly lower number of respondents benchmarks self-actualization.
  Повний текст PDF - 468.994 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чайковський М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чайковський М. Самоактуалізація студентів з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору ВНЗ / М. Чайковський // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 181-190. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_22.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Чайковський Михайло Євгенович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського