Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Литвин А. 
Методологічні засади поняття "педагогічні умови” / А. Литвин, О. Мацейко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 4. - С. 43-63. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_4_5
З'ясовано, що поняття "педагогічні умови" стосується різних аспектів цілей, змісту, принципів, методів, форм, засобів та інших складових процесу навчання, виховання і розвитку, та є важливою категорією дидактики, яка відображає сукупність спеціально спроектованих процедур для впливу на навчально-виховний процес з метою підвищення його ефективності. Продемонстровано термінологічну неоднозначність і невизначеність аналізованого поняття, що спонукає до фундаментального узагальнення категорії "умови" в методології педагогіки та виявлення похідних родового поняття "педагогічні умови". За результатами аналізу запропоновано авторське визначення поняття "педагогічні умови", що має узагальнений інтегрований характер, вказує на функціональне призначення умов і відображає їх науково-педагогічну сутність.Выяснено, что понятие "педагогические условия" касается различных аспектов целей, содержания, принципов, методов, форм, средств и других составляющих процесса обучения, воспитания и развития, а также является важной категорией дидактики, которая отражает совокупность специально спроектированных процедур для воздействия на учебно-воспитательный процесс с целью повышения его эффективности. Продемонстрирована терминологическая неоднозначность и неопределенность рассматриваемого понятия, что побуждает к фундаментальному обобщению категории "условия" в методологии педагогики и выявлению производных родового понятия "педагогические условия". По результатам анализа предложено авторское определение понятия "педагогические условия", имеющее обобщенный интегрированный характер, указывающее на функциональное назначение условий и отражающее их научно-педагогическую сущность.It was found that concept of "pedagogical conditions" refers to the various aspects of the objectives, content, principles, methods, forms, tools, and other components of the process of training, education and development, as well as an important category of didactics, which reflects the set of specially designed procedures to influence educational process to improve its effectiveness. Demonstrated terminological ambiguity and uncertainty of the notion that encourages a fundamental generalization of the category of "conditions" in the methodology of pedagogy and identifying derivatives of generic notion "pedagogical conditions". According to the analysis proposed his own definition of the concept "pedagogical conditions", which has a generalized integrated nature, indicating the functionality of the conditions and representing their scientific and educational nature.
  Повний текст PDF - 413.318 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Литвин А.
  • Мацейко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Литвин А. Методологічні засади поняття "педагогічні умови” / А. Литвин, О. Мацейко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 4. - С. 43-63. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_4_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Литвин Андрій Віленович (1966–) (педагогічні науки)
  • Литвин Андрій Вікторович (педагогічні науки)
  • Литвин Андрій Федорович (педагогічні науки)
  • Мацейко Ольга Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського