Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Руденко Л. 
Розвиток комунікативної культури майбутніх фахівців: методологічні аспекти / Л. Руденко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 29-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_4
Відповідно до філософського, культурологічного та психолого-педагогічного змісту поняття "комунікативна культура" і визначення його сутності в контексті проблеми її формування у фахівців сфери обслуговування, обгрунтовано теоретико-методологічні підходи до професійної підготовки фахівців сфери обслуговування. На підставі синергетичного підходу, який спирається на вивчення ступеня взаємодії людини в соціумі з самою собою і своєю діяльністю, процес формування професійних якостей у майбутніх фахівців сфери обслуговування розглянуто як особливу форму саморозвитку, що дозволяє піднятися на вищий професійний та особистісний рівень. Встановлено, що аксіологічний підхід надає можливість аналізувати процес формування комунікативної культури у майбутніх фахівців на основі детермінації їх ціннісного ставлення до змісту та результатів власної діяльності. З позицій культурологічного підходу сутність комунікативної культури фахівця сфери обслуговування в загальній культурі його особистості відображають культура саморегуляції в процесі міжособистісної взаємодії, культура діяльності в професійній сфері та мовна культура під час спілкування. Зроблено висновок, що комплексне врахування положень названих методологічних підходів сприяє розумінню сутності, змісту, функцій і структури комунікативної культури фахівців сфери обслуговування.В соответствии с философским, культурологическим и психолого-педагогическим содержанием понятия "коммуникативная культура" и определением его сущности в контексте проблемы ее формирования у специалистов сферы обслуживания, обоснованы теоретико-методологические подходы к профессиональной подготовке специалистов сферы обслуживания. На основании синергетического подхода, который опирается на изучение степени взаимодействия человека в социуме с самим собой и своей деятельностью, процесс формирования профессиональных качеств у будущих специалистов сферы обслуживания рассмотрен как особая форма саморазвития, позволяющая подняться на более высокий профессиональный и личностный уровень. Установлено, что аксиологический подход дает возможность анализировать процесс формирования коммуникативной культуры у будущих специалистов на основе детерминации их ценностного отношения к содержанию и результатам собственной деятельности. С позиций культурологического подхода сущность коммуникативной культуры специалиста сферы обслуживания в общей культуре его личности отражают культура саморегуляции в процессе межличностного взаимодействия, культура деятельности в профессиональной сфере и речевая культура во время общения. Сделан вывод, что комплексный учет положений названных методологических подходов способствует пониманию сущности, содержания, функций и структуры коммуникативной культуры специалистов сферы обслуживания.The article substantiates synergistic, axiological and cultural approaches to the formation of communicative culture of the nature professionals of the service sphere taking into account philosophical, culturological, psychological and pedagogical content of the concept of communicative culture. In the context of synergetic approach that relies on the study of the degree of human interaction with society, itself and its activity, the process of formation of professional qualities of future service sphere specialists is regarded as a special form of self-development that allows raising to a higher personal and professional level. Axiological approach makes it possible to analyze the process of future specialists' communicative culture formation on the of basis determination their value orientation towards the content and results of their own activity. From the perspective of cultural approach, culture of self-regulation in the process of interpersonal interaction, culture of activity in professional sphere and the culture of language behavior during the intercourse reflect the essence of communicative culture of service sphere specialists in the general culture of their personality.
  Повний текст PDF - 287.092 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Руденко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Руденко Л. Розвиток комунікативної культури майбутніх фахівців: методологічні аспекти / Л. Руденко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 29-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Руденко Лілія Миколаївна (педагогічні науки)
  • Руденко Лариса Анатоліївна (1961–) (педагогічні науки)
  • Руденко Людмила Степанівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського