Наукова періодика України Studies in comparative education


Завгородня Т. 
Екологічна освіта як умова формування культури здоров’я молодших школярів: вітчизнячний та зарубіжний досвід / Т. Завгородня // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 39-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_8
Висвітлено проблеми поглиблення екологічних знань молодших школярів в Україні у контексті сучасних тенденцій вирішення проблеми в зарубіжних країнах. Обгрунтовано взаємозалежність рівня екологічних знань і ефективності формування культури здоров’я учнів молодших класів. Виокремлено міждисциплінарні зв'язки екології з іншими навчальними предметами природознавчого, математичного, художньо-естетичного циклів для досягнення максимального опанування учнями знань, умінь і навичок екологічного характеру. Названо традиційні та інноваційні педагогічні технології, які застосовують під час викладання екології, зокрема: лекції та демонстрації, лабораторні та практичні роботи, семінари, виробнича практика, екскурсії, тьюторські заняття, навчально-дослідницькі проекти, дискусії, комп'ютерні ігри, моделювання, відображення явищ або процесів за допомогою схем, карт, діаграм, аналіз новин засобів масової інформації, аналіз фактичного матеріалу (case study), вивчення усної народної творчості, відвідування зоологічних і сільськогосподарських ферм, створення міні- дендро- та фітопарків, зразків садово-паркового мистецтва. Зазначено, що цінність наведених технологій полягає в тому, що вони надають змогу підвищити інтерес до навчання, сприяють більш якісному засвоєнню навчального матеріалу, його усвідомленню. Підкреслено актуальність впровадження в навчально-виховний процес позаурочних позашкільних форм навчання, так званої неформальної екологічної освіти. Рассмотрена проблема углубления экологических знаний младших школьников в Украине в контексте современных тенденций решения проблемы в зарубежных странах. Обоснована взаимозависимость уровня экологических знаний и эффективности формирования культуры здоровья учащихся младших классов. Отмечена роль междисциплинарных связей экологии с другими учебными предметами естественнонаучного, математического, художественно-эстетического циклов для достижения максимального освоения учащимися знаний, умений и навыков экологического характера. Названы традиционные и инновационные педагогические технологии, применяемые в процессе преподавания экологии, в частности: лекции и демонстрации, лабораторные и практические работы, семинары, производственная практика, экскурсии, тьюторские занятия, учебно-исследовательские проекты, дискуссии, компьютерные игры, моделирование, отображение явлений или процессов с помощью схем, карт, диаграмм, анализ новостей средств массовой информации, анализ фактического материала (case study), изучение устного народного творчества, посещение зоологических и сельскохозяйственных ферм, создание мини дендро- и фитопарков, образцов садово-паркового искусства. Указано, что ценность приведенных технологий заключается в том, что они позволяют повысить интерес к обучению, способствуют более качественному усвоению учебного материала, его пониманию. Подчеркнута актуальность внедрения в учебно-воспитательный процесс внеурочных внешкольных форм обучения, так называемого неформального экологического образования.The article deals with the problems of junior pupils’ ecological education. The main attention is drawn to the tendencies in ecological education. First of all the emphasis is laid on linking ecological education to health care issues. Ukrainian elementary school curriculum has been analyzed in terms of ecological consciousness and ecological developing. The author states that these forms of classroom activities are organized on the regular basis. These activities are aimed at forming holistic vision as well as choosing healthy lifestyle. The other forms put into practice are: independent tasks, games, cooking competitions, out-of-school classes,discussions, etc.
  Повний текст PDF - 332.327 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Завгородня Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Завгородня Т. Екологічна освіта як умова формування культури здоров’я молодших школярів: вітчизнячний та зарубіжний досвід / Т. Завгородня // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 39-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Завгородня Тетяна Костянтинівна (1949–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського