Наукова періодика України Вісник Чернігівського національного педагогічного університету


Бондарчук О. І. 
Психологічна підготовка керівників освітніх організацій до діяльності в умовах змін: гуманістично-ціннісний підхід / О. І. Бондарчук // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Психологічні науки. - 2014. - Вип. 121. - С. 38-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPH_2014_121_11
Розкрито особливості психологічної підготовки керівників освітніх організацій для забезпечення гармонійного розвитку особистості в процесі творчості. Розглянуто проблему гармонійного розвитку особистості дітей та молоді, яка формується в складних соціокультурних умовах сьогодення. Вказано на актуальність вивчення психологічних умов і факторів, які сприяють гармонійному розвитку особистості, а також психологічних засад управління цими процесами в галузі освіти. Відзначено, що до соціально-психологічних завдань школи як інституту соціалізації особистості віднесено засвоєння особистістю вихованця нормативної поведінки, формування власної позиції кожного суб’єкта навчально-виховного процесу, власного ставлення до соціальної реальності на основі усвідомлення вибору. Відзначено, що керівник-фахівець повинен бути зразком особистості для всіх суб’єктів навчально-виховного процесу, який активно, якісно та творчо реалізує управлінські функції, володіє засобами протидії професійним деформаціям і емоційному вигоранню. Вміщено схему концептуальної моделі психологічної підготовки керівників освітніх організацій до сприяння гармонійному розвитку особистості дитини. Раскрыты особенности психологической подготовки руководителей образовательных организаций для обеспечения гармоничного развития личности в процессе творчества.. Рассмотрена проблема гармоничного развития личности детей и молодежи, которая формируется в сложных социокультурных условиях настоящего. Указано на актуальность изучения психологических условий и факторов, которые способствуют гармоничному развитию личности, а также психологических основ управления этими процессами в области образования. Отмечено, что к социально-психологическим задачам школы как института социализации личности относится усвоение личностью воспитанника нормативного поведения, формирование собственной позиции каждого субъекта учебно-воспитательного процесса, собственного отношения к социальной реальности на основе осознания выбора. Отмечено, что руководитель-специалист должен быть образцом личности для всех субъектов учебно-воспитательного процесса, который активно, качественно и творчески реализует управленческие функции, обладает средствами противодействия профессиональным деформациям и эмоциональному выгоранию. Помещена схема концептуальной модели психологической подготовки руководителей образовательных организаций к содействию гармоничному развитию личности ребенка.Lit study of psychological preparation of the disclosure of particular heads of educational institutions to ensure the harmonious development of the individual in the creative process .. The problem of the harmonious development of the personality of children and young people, which is formed in a complex socio-cultural conditions of the present It is noted that the socio-psychological problems of the school as an institution of socialization is the assimilation of the individual pupil normative behavior, the formation of their own position of each entity of the educational process, their own attitudes to social reality based on the awareness of choice. It is noted that the head professional should be an example for all of the individual subjects of the educational process, which actively, efficiently and creatively implements the functions of government, has the means tackle occupational strains and emotional burnout.
  Повний текст PDF - 459.765 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бондарчук О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бондарчук О. І. Психологічна підготовка керівників освітніх організацій до діяльності в умовах змін: гуманістично-ціннісний підхід / О. І. Бондарчук // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Психологічні науки. - 2014. - Вип. 121. - С. 38-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPH_2014_121_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бондарчук Олена Іванівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського