Наукова періодика України Scientia Fructuosa


Novikova N. 
Credit policy of trade enterprises / N. Novikova // Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. - 2014. - № 6. - С. 46–59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknteu_2014_6_6
Досліджено актуальне питання формування кредитної політики за сучасних кризових умов діяльності підприємств торгівлі на основі теоретико-методологічних засад формування кредитної політики підприємств різних галузей. Аналіз останніх досліджень і публікацій свідчить, що серед науковців ведуться дискусії щодо підходів та послідовності формування кредитної політики підприємства. Більшість авторів наголошують на тому, що формування кредитної політики повинно насамперед здійснюватися за її трьома типами: агресивним, помірним та консервативним. Існує також єдність поглядів, що розроблена на підприємстві кредитна політика, з одного боку є інструментом збільшення обсягу продажів, але з іншого, - повинна мати і комплекс заходів, спрямованих на зниження ризику виникнення простроченої або безнадійної дебіторської заборгованості. Врахування цих точок зору на процес формування кредитної політики дає змогу системно підійти до питання її розробки, що і сформульовано у меті дослідження. Для проведення дослідження використано такі методи: аналізу та синтезу; наукової абстракції; порівняння; узагальнення; індукції та дедукції. Обгрунтовано послідовність процесу формування кредитної політики, яка насамперед підпорядкована стратегічним та тактичним цілям підприємства торгівлі і базується на комплексному аналізі та плануванні дебіторської заборгованості. Сформовано параметри комерційного кредитування, умови страхування комерційних кредитів, обгрунтовано політику збору платежів та прискорення їх повернення. Висновки: запропонований підхід до формування кредитної політики як складової системи управління дебіторською заборгованістю дозволить системно та всебічно проводити цю роботу, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності підприємства. Цей напрямок роботи надає можливість у перспективі покращити такі результати діяльності: сприяти зростанню обсягу реалізації товарів шляхом надання комерційного кредиту; збільшити прибуток за рахунок зростання обсягу реалізації; підвищити конкурентоспроможність підприємства за допомогою відстрочки платежу; визначити ступінь ризику неплатоспроможних покупців; розрахувати прогнозований розмір резерву сумнівних боргів.
  Повний текст PDF - 342.914 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Novikova N.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Novikova N. Credit policy of trade enterprises / N. Novikova // Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. - 2014. - № 6. - С. 46–59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknteu_2014_6_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Новікова Наталя Леонідівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського