Наукова періодика України Директор школи, ліцею, гімназії


Слюсаревський М. 
Медіаорієнтаційна функція освіти як відповідь на виклики інформаційної доби / М. Слюсаревський // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 4. - С. 19-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_4_4
Розглянуто медіаосвіту як точку, в якій сходяться найгостріші проблеми сучасного світу, сучасних недійних практик і сучасної освіти. Обгрунтовано медіаорієнтаційну функцію освіти, яка має пронизувати увесь навчально-виховний процес. Зазначено, що медіаосвіта є найважливішим способом інституціоналізації цієї функції. Виокремлено основні функції освіти, серед яких головною є функція керування інформаційною поведінкою особистості з перспективою трансформації процесу керування в самокерування. Витлумачено головні завдання шкільної медіаосвіти, що знайшли відображення в затвердженій Президією НАПН України Концепції впровадження медіаосвіти в Україні. Рассмотрено медиаобразование как точку, в которой сходятся самые острые проблемы современного мира, современных практик и современного образования. Обоснованна медиаориентационная функция образования, которая должна пронизывать весь учебно-воспитательный процесс. Отмечено, что медиаобразование является важнейшим способом институционализации этой функции. Выделены основные функции образования, среди которых главной является функция управления информационной поведением личности с перспективой трансформации процесса управления.Охарактеризованы главные задачи школьного медиаобразования, нашедшие отражение в утвержденной Президиумом АПН Украины Концепции внедрения медиаобразования в Украине.Considered as the point at which converge the most acute problems of the modern world , modern invalid practices and modern education. Reasonably medaorientatsiynu function of education, which must permeate the entire educational process. Noted that media is an important way to institutionalize this function. The basic function of education , of which the main function is the management of information behavior of the individual with the perspective transformation process control samokeruvannya. Interpreted the main aims of the school media education, as reflected in the Bureau of APS of Ukraine approved the Concept of integration of the media in Ukraine.Розглянуто медіаосвіту як точку, в якій сходяться найгостріші проблеми сучасного світу, сучасних медійних практик і сучасної освіти. Обгрунтовано медіаорієнтаційну функцію освіти як таку, що має пронизувати увесь навчально-виховний процес як найважливіший спосіб інституціалізації цієї функції. Підкреслено, що за умов переходу до інформаційного суспільства телевізійний і комп’ютерний екран помітніше відсуває на другий план традиційні інститути соціалізації, зокрема, шкільне навчання. Відзначено, що медійний бізнес у формі інфант-медіа пропонує свою продукцію, що збільшується вражаючими темпами, все молодшій аудиторії, і діти й молодь масово йдуть у віртуальний світ. Зауважено, що освіта має виконувати функцію керування інформаційною поведінкою особистості з перспективою трансформації процесу керування в самокерування. Навчити учня самостійно оволодівати новими знаннями протягом життя означає фактично сформувати в нього здатність керувати своєю інформаційною поведінкою у світі сучасних медіа. Сформульовано завдання медіаосвіти в Україні. Запропоновано розглядати медіаосвіту як точку, в якій сходяться найгостріші проблеми сучасного світу, сучасних медійних практик і сучасної освіти.Рассмотрено медиаобразование как точку, в которой сходятся острые проблемы современного мира, современных медиапрактик и современного образования. Обоснована медиаориентационная функция образования как пронизывающая весь учебно-воспитательный процесс, как важнейший способ институционализации этой функции. Подчеркнуто, что в условиях перехода к информационному обществу телевизионный и компьютерный экран заметно отодвигает на второй план традиционные институты социализации, в частности школьное обучение. Отмечено, что медийный бизнес в форме инфант-медиа предлагает свою продукцию, возрастающую поразительными темпами, все младшей аудитории; дети и молодежь массово уходят в виртуальный мир. Отмечено, что образование должно выполнять функцию управления информационным поведением личности с перспективой трансформации процесса управления в самоуправление. Отмечено, что научить ученика самостоятельно овладевать новыми знаниями в течение жизни означает фактически сформировать у него способность управлять своим информационным поведением в мире современных медиа. Сформулированы задачи медиаобразования в Украине.Is considered media education as a cross point of the most acute problems of the modern world, modern media practiced and modern education. Therefore, in order to embrace the fullness of the content, aims and objectives of the media education, one should try to answer the any questions.
  Повний текст PDF - 459.838 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Слюсаревський М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Слюсаревський М. Медіаорієнтаційна функція освіти як відповідь на виклики інформаційної доби / М. Слюсаревський // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 4. - С. 19-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_4_4.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського