Наукова періодика України Humanitarium


Ляшко М. 
Мультимедійні технології як інноваційна складова музичного навчання і виховання / М. Ляшко // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 33. - С. 96-110. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_33_14
Обгрунтовано теорію формування інтересу до музики та її практичне втілення, що вносить у спілкування учня з музикою соціально культурні чинники розвитку суспільства. Наведено визначення понять «мультимедійна технологія», «мультимедійний урок». Зазначено, що кожен урок музики з використанням мультимедійного посібника складається з певної кількості кроків – структурних елементів (фреймів), що містять сукупність зображень, відеофрагментів, тексту, що об’єднані за певною ознакою (демонстрація, розучування пісні чи виконання її із супроводом, слухання музичного твору, його аналіз, розповідь про композитора). Музична інформація в освітньо виховних передачах подається на рівні окремих номерів, які об’єднані загальною тематикою, єдиною спрямованістю. Вони сприймаються як музичні вставки, не пов’язані логічною структурою. Подолання фрагментарності знань і уявлень учнів про мистецтво сприяє формуванню їхніх особистісних поглядів на мистецькі твори, високих смакових уподобань, коли необхідним є створення певних циклів музичних програм, що послідовно розкривають комплекс розвитку, який стає реальним за умов телебачення і радіо. Саме така організація передач надасть змогу здійснити актуальне для нашого часу завдання розробки безперервної освіти і виховання. У порівнянні з радіопередачами інтерес до музичних телепрограм відбувається регулярніше, цілеспрямованіше і планомірніше. У сучасному телебаченні нагромаджено значний та цікавий досвід створення музичних передач, жанрова палітра яких досить різноманітна: телеконцерти, телемузична журналістика, музичні телефільми, музично-театральні форми. Однак, сама по собі технічна оснащеність не є гарантією виховного впливу на молодь. Обоснована теория формирования интереса к музыке и ее практическое воплощение, что не может стоять в стороне от того нового, что вносят в общение ученика с музыкой социально-культурные факторы развития общества. Даны определения понятий «мультимедийная технология», «мультимедийный урок». Отмечено, что каждый урок музыки с использованием мультимедийного пособия состоит из определенного количества шагов – структурных элементов (фреймов), которые содержат совокупность изображений, видеофрагментов, текста, объединенных по определенному признаку (демонстрация, разучивание песни или исполнение ее с сопровождением, слушание музыкального произведения, его анализ, рассказ о композиторе). Музыкальная информация в просветительно-воспитательных передачах дается на уровне отдельных номеров, которые объединены общей тематикой, единой направленностью. Они воспринимаются как музыкальные вставки, не связанные логичной структурой. Ведь для того чтобы преодолеть фрагментарность знаний и представлений учеников об искусстве, способствовать формированию их личностных взглядов на произведения искусства, высоких вкусовых предпочтений крайне необходимым является создание определенных циклов музыкальных программ, которые последовательно раскрывают комплекс развития, которое становится реальным в условиях телевидения и радио.The article aims to study the theory of the formation of interest in the music and its practical implementation that can not ignore the new elements that contribute to student communication with music socio-cultural factors and community development. Multimedia technology is technology that defines the procedure for the development, operation and application of information processing of different modalities. Multimedia lesson is the lesson which is used with many medium submission of information by technical means, especially the computer. Each music lesson with multimedia guide consists of a number of steps and structural elements (frames) containing a set of images, fragments of video, text, united by a certain criterion (demonstration, songs learning or implementation of its guidance, musical work hearing, its analysis, the story of the composer). Music information in educative programs is presented at individual rooms, which are united by common theme, the only focus.
  Повний текст PDF - 403.268 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ляшко М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ляшко М. Мультимедійні технології як інноваційна складова музичного навчання і виховання / М. Ляшко // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 33. - С. 96-110. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_33_14.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ляшко Мар'яна Михайлівна (соціологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського