Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Кирлан О. В. 
Шляхи формування асоціативного мислення молодших школярів на уроках рідної мови в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського / О. В. Кирлан // Педагогічний дискурс. - 2011. - Вип. 10. - С. 213-217. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2011_10_55
Обгрунтовано актуальність проблеми формування асоціативного мислення у молодших школярів на уроках рідної мови в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського. Акцентовано увагу на тому, що асоціативне мислення учнів формується такими шляхами: забезпечення взаємозв’язку чуттєвого та логічного елементів пізнання, проведення уроків мислення на природі (через активне, самостійне виконання школярами розумових дій, формування дійових знань та проведення спостережень серед природи, яка є джерелом розумового розвитку дитини), стимулювання інтелектуальних почуттів та пізнавального інтересу учнів, врахування індивідуальних особливостей кожної дитини.Обоснована актуальность проблемы формирования ассоциативного мышления у младших школьников на уроках родного языка в педагогическом наследии В. А. Сухомлинского. Акцентировано внимание на том, что ассоциативное мышление учащихся формируется такими путями: обеспечение взаимосвязи чувственного и логического элементов познания, проведение уроков мышления на природе (через активное, самостоятельное выполнение школьниками мыслительных действий, формирование действенных знаний и проведение наблюдений средиприроды, которая является источником умственного развития ребенка), стимулирование интеллектуальных чувств и познавательного интереса учащихся, учет индивидуальных особенностей каждого ребенка.Actuality of the problem of forming associative thinking of junior pupils during the lessons of mother tongue in the pedagogical heritage of V. O. Sukhomlyns’kyi is proved in the article. The author points out that associative thinking of pupils is formed in the next ways: providing the interconnection of sensual and logical elements of cognition, giving the outside thinking lessons (through active and individual accomplishment of mental actions by pupils, through forming active knowledge and throughconducting observations in nature, which is the source of mental development of a child), stimulating intellectual feelings and cognitive interest of pupils, considering individual peculiarities of every child.
  Повний текст PDF - 253.453 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кирлан О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кирлан О. В. Шляхи формування асоціативного мислення молодших школярів на уроках рідної мови в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського / О. В. Кирлан // Педагогічний дискурс. - 2011. - Вип. 10. - С. 213-217. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2011_10_55.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського