Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Дзюбата З. І. 
Формування комунікативних умінь майбутніх аграрників у сфері читання засобами інтеграції навчальних дисциплін у ВНЗ / З. І. Дзюбата // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 14. - С. 163-168. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_14_34
Доведено, що проблема формування комунікативних умінь майбутніх аграрників у процесі їх підготовки у ВНЗ ефективно вирішується засобами інтеграції навчальних дисциплін ("Українська мова за професійним спрямуванням", "Іноземна мова за професійним спрямуванням", "Історія України", "Культурологія", "Філософія", "Психологія", "Правознавство", "Соціологія", "Охорона праці"). Розглянуто основні комунікативні уміння трьох видів: інтерактивні, перцептивні й інформатичні, що відповідає компонентам їх сформованої. Визначено й обгрунтовано педагогічні умови формування комунікативних умінь майбутніх аграрників за умов інтеграції навчальних дисциплін у ВНЗ (використання інтегративного підходу до вивчення дисциплін гуманітарного циклу, забезпечення готовності викладача застосовувати інтегративний підхід до формування комунікативних умінь студентів, створення позитивної мотивації студентів до формування комунікативних умінь, організація самостійної роботи з формування комунікативних умінь). За допомогою розробленої педагогічної моделі експериментально перевірено їх дієвість.Розглянуто шляхи вирішення проблеми ефективного, систематичного та цілеспрямованого формування комунікативних умінь майбутніх аграрників у сфері читання за умов обмеженої кількості годин, виділених на комунікативну підготовку аграрників у ВНЗ, засобами інтеграції гуманітарних дисциплін на основі методів навчання. Обгрунтовано особливості умінь професійно-орієнтованого читання для аграрників на сучасному етапі, проаналізовано вимоги до формування таких умінь у процесі інтеграції навчальних дисциплін, запропоновано вдосконалену структуру та низку комунікативних завдань для формування комунікативних умінь майбутніх аграрників у сфері читання.Исследовано решение проблемы эффективного и систематического формирования коммуникативных умений будущих аграриев в сфере чтения в условиях недостаточного количества академических часов, выделенных для коммуникативной подготовки таких специалистов в высших аграрных учебных заведениях. Охарактеризовано интеграцию гуманитарных дисциплин на базе методов обучения. Обоснованы особенности умений профессионально-ориентированного чтения для аграриев, проанализированы требования к их формированию в процессе интеграции учебных дисциплин, разработаны обновленная структура и специальные упражнения с целью формирования коммуникативных умений будущих аграриев в сфере чтения. The article investigates the ways of solving the problem of the effective and systematic forming of communicative skills of the future agrarians in the sphere of reading, under the conditions of limited academic hours provided for this purpose by means of the integration based on the methods of teaching Humanities in agrarian higher educational establishments, namely to the substantiation of the peculiarities of agrarians’ reading process for specific purposes; analyzing the ways of forming such skills in the process of integrating Humanities for that purpose; to working out the effective structure of reading activity and special exercises in order to form communicative agrarians’ reading skills.
  Повний текст PDF - 270.557 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дзюбата З.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дзюбата З. І. Формування комунікативних умінь майбутніх аграрників у сфері читання засобами інтеграції навчальних дисциплін у ВНЗ / З. І. Дзюбата // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 14. - С. 163-168. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_14_34.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Дзюбата Зоряна Ігорівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського