Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Артюшина М. В. 
Перспективи використання технології формування критичного мислення на лекціях ВНЗ / М. В. Артюшина // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 14. - С. 25-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_14_7
Розглянуто проблему необхідності оновлення навчальних технологій у ВНЗ. Показано можливість використання технології формування критичного мислення на лекціях. Окреслено зміст цієї технології, що складається з трьох стадій: виклику, осмислення та рефлексії. Визначено поняття критично-аналітичної лекції. Розкрито її етапи та завдання кожного етапу. Складено перелік методів і прийомів, що можуть використовуватись на різних стадіях проведення критично-аналітичної лекції. Показано проблеми та перешкоди у запровадженні технології формування критичного мислення на лекціях. Описано відгуки студентів щодо ефективності використання цієї технології у реальному навчальному процесі.Рассмотрены проблемы необходимости обновления учебных технологий в ВУЗ. Показана возможность использования технологии формирования критического мышления на лекциях. Определено содержание этой технологии, которое состоит из трех стадий: вызова, осмысления и рефлексии. Дано определение понятия критически-аналитической лекции. Раскрыты ее этапы и задачи каждого этапа. Составлен перечень методов и приемов, которые могут использоваться на разных стадиях проведения критически-аналитической лекции. Показаны проблемы и препятствия во внедрении технологии формирования критического мышления на лекциях. Приведены отзывы студентов об эффективности использования этой технологии в реальном учебном процессе.The article is dedicated to the problem of necessity to update teaching technologies at the university. The possibility of using technology of critical thinking formation at the lectures is shown. The content of this technology, which consists of three phases is determined: call, reflection and introspection. The definition of the concept of a critical-analytical lecture is given. Its stages and tasks of each stage are revealed. The list of methods and techniques that can be used at different stages of the critical-analytical lecture is made.
  Повний текст PDF - 264.466 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Артюшина М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Артюшина М. В. Перспективи використання технології формування критичного мислення на лекціях ВНЗ / М. В. Артюшина // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 14. - С. 25-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_14_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Артюшина Марина Віталіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського