Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Шапошнікова Л. М. 
Особливості формування іншомовної компетенції у читанні як одного з методів самостійної роботи студентів / Л. М. Шапошнікова // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 14. - С. 457-461. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_14_97
Наведено аналіз проблеми формування іншомовної компетенції у читанні в контексті організації ефективної самостійної роботи студентів у процесі вивчення іноземних мов. Мотивом читання як комунікативної діяльності є спілкування, а метою - отримання необхідної інформації, причому робота з текстом може переслідувати різні цілі: іноді потрібно лише визначити, про що цей текст, в інших випадках важливо зрозуміти основну чи нову інформацію, замисел автора, підтекст. Сформована іншомовна компетенція у читанні допомагає під час роботи з підручником та іншими учбово-методичними посібниками, сприяє розширенню наукових знань студентів, формуванню умінь самостійної пізнавальної діяльності. Такий метод застосовується для осмислення й закріплення наукової інформації, вже отриманої студентами, а також для самостійного набуття знань без участі викладача. Сформованы навички іншомовної компетенції у читанні також дозволяють студентам звертатися до різних іншомовних наукових праць, не передбачених навчальними планами, і самостійно розширювати та поглиблювати наукові знання. Рассмотрены проблемы формирования иноязычной компетенции в чтении в контексте организации эффективной самостоятельной работы студентов в процессе изучения иностранных языков. Мотивом чтения как коммуникативной деятельности является общение, а целью – получение необходимой информации, причем работа с текстом может преследовать разные цели: иногда требуется лишь определить, о чем этот текст, в других случаях важно понять основную или новую информацию, замысел автора, подтекст. Сформированная иноязычная компетенция в чтении помогает при работе с учебником и другими учебно-методическими пособиями, способствует расширению научных знаний студентов, формированию умений самостоятельной познавательной деятельности. Такой метод применяется для осмысления и закрепления научной информации, уже полученной студентами, а также для самостоятельного приобретения знаний без участия преподавателя. Сформированные навыки иноязычной компетенции в чтении также позволяют студентам обращаться к разным иноязычным научным работам, не предусмотренным учебными планами, и самостоятельно расширять и углублять научные знания. The article analyzes the problem of forming foreign language competence in reading in the context of organizing students’ effective independent work in the process of foreign language study. The motive for reading as a communicative activity is intercourse, and its goal is to provide the necessary information; thus, the work with the text may have different goals: sometimes one just needs to identify what the text is, in other cases it is important to understand the basic or new information, the author's intention, the implication.
  Повний текст PDF - 210.82 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шапошнікова Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шапошнікова Л. М. Особливості формування іншомовної компетенції у читанні як одного з методів самостійної роботи студентів / Л. М. Шапошнікова // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 14. - С. 457-461. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_14_97.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Шапошнікова Лариса Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського