Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Панасенко Е. А. 
Експеримент в історії вітчизняної педагогічної науки та практики радянської доби: до питання систематизації джерельної бази дослідження / Е. А. Панасенко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 525-531. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_106
З’ясовано, що проблема експерименту як методу дослідження в історії вітчизняної педагогічної науки та практики радянської доби (1943–1991) має змістовну джерельну базу. Її аналіз здійснено у таких основних групах історико-педагогічних джерел: працях зарубіжних учених, присвячених різним аспектам експерименту як наукового методу дослідження; працях філософів та логіків радянської доби з питань наукового пізнання, його методології у загальнотеоретичному плані; наукових доробках вітчизняних учених, присвячених специфіці соціального експерименту; пласті фундаментальних психологічних праць, в яких розкрито принципові можливості використання методу експерименту у психології; джерельних працях, присвячених розробці теорії та практики педагогічного експерименту у радянську добу (опублікованих нормативно-правових матеріалах; працях із загальної методології педагогіки, методології та методики педагогічних досліджень; підручниках, навчальних та навчально-методичних посібниках з педагогіки; матеріалах педагогічної преси; дисертаціях вітчизняних авторів, захищених в Україні протягом 1943 – 1991 рр.).Установлено, что проблема эксперимента как метода исследования в истории отечественной педагогической науки и практики советского периода (1943 – 1991) имеет широкую базу источников. Ее анализ осуществлен в следующих основных группах историко-педагогических источников: трудах зарубежных ученых, посвященных различным аспектам эксперимента как научного метода исследования; в трудах философов и логиков советской эпохи по вопросам научного познания, его методологии в общетеоретическом плане; научных трудах отечественных ученых, посвященных специфике социального эксперимента; пласте фундаментальных психологических работ, в которых раскрыты принципиальные возможности использования метода эксперимента в психологии; работах, посвященных разработке теории и практики педагогического эксперимента в исследуемый период (опубликованных нормативно-правовых материалах; работах по общей методологии педагогики, методологии и методике педагогических исследований; учебниках, учебных и учебно-методических пособиях по педагогике; материалах педагогической прессы; диссертациях отечественных авторов, защищенных в Украине в течение 1943 – 1991 гг.).The article states that the problem of an experiment as a research method in the history of domestic pedagogical science and practice of the Soviet period (1943–1991) has a broad base of sources. Its analysis is carried out in the following main groups of historical and pedagogical sources: 1) the works of the foreign scientists devoted to the various aspects of an experiment as a scientific method of research; 2) the items of scientific knowledge, its methodology in the general-theoretical plan, developed in the works of philosophers and logicians of the Soviet era; 3) the scientific works of domestic scientists devoted to the specifics of a social experiment; 4) a layer of the fundamental psychological works in which the basic possibilities of the use of a method of experiment in psychology are enlighted; 5) the initial works devoted to the development of the theory and practice of pedagogical experiment during the studied period (the published standard and legal materials; works in the general methodology of pedagogics, methodology and technique of pedagogical researches; textbooks, educational and methodical books in pedagogics; materials of the pedagogical press; the dissertations of domestic authors defended in Ukraine during 1943–1991).
  Повний текст PDF - 303.074 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Панасенко Е.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Панасенко Е. А. Експеримент в історії вітчизняної педагогічної науки та практики радянської доби: до питання систематизації джерельної бази дослідження / Е. А. Панасенко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 525-531. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_106.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Панасенко Елліна Анатоліївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського