Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Петренко О. Б. 
До проблеми класифікації джерельної бази історико-педагогічного дослідження / О. Б. Петренко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 536-542. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_108
Зосереджено увагу на проблемі класифікації джерельної бази історико-педагогічного дослідження, зокрема проаналізовано критерії, які обираються вченими для групування джерельної бази історико-педагогічного дослідження, як-то: територіально-регіональні ознаки – належність джерел до тієї чи іншої культури; рівень узагальнення інформації; врахування аспектів інформації, що міститься у джерелі; типові критерії, за якими джерела диференціюються з точки зору знакових систем, що використовуються їх авторами; часовий, хронологічний критерій; критерій предмету вивчення (джерела вивчення персоналій, наукових шкіл, педагогічних течій, окремих навчальних закладів). З’ясовано: теоретичне осмислення того, що історичне джерело (продукт культури, об'єктивований результат діяльності людини) виступає як єдиний об'єкт різноманітних історико-педагогічних досліджень при різноманітності їх предмета і врахування визначених критеріїв надає змогу виокремити відповідні групи джерел вивчення історії педагогіки, які стануть підгрунтям аналізу дослідника з тієї чи іншої проблеми історії педагогіки.Изучена проблема классификации источниковой базы историко-педагогического исследования, в частности, анализируются критерии, которые избираются учеными для группирования источниковой базы историко-педагогического исследования: территориально-региональные признаки – принадлежность источников к той или иной культуре; уровень обобщения информации; учет аспектов информации, которая содержится в источнике; типичные критерии, по которым источники дифференцируются с точки зрения знаковых систем, использующихся их авторами; временной, хронологический критерий; критерий предмета изучения (источники изучения персоналий, научных школ, педагогических течений, отдельных учебных заведений). Выяснено: теоретическое осмысление того, что исторический источник (продукт культуры, объективируемый результат деятельности человека) выступает как единый объект разных историко-педагогических исследований при разнообразии их предмета и учет определенных критериев дает возможность выделить соответствующие группы источников изучения истории педагогики, которые станут основой анализа исследователя по той или другой проблеме истории педагогики.In the article the author studies the problem of classification of information sources of the historical and pedagogical research. The criteria that scientists choose to group source base of historical and pedagogical research have been analyzed, that is territorial and regional features – sources belonging to a particular culture, the level of synthesis of information, taking into account aspects of the information contained in the source and the typical criteria for sources differentiated in terms of sign systems that authors use; temporal, chronological criteria; subject of study criteria (sources learning personalities, scientific schools, pedagogical trends, of the individual schools). A theoretical understanding that historical source (the product of culture, objected result of human activity) acts as a single object of various historical and pedagogical researches in a variety of their subject and considering certain criteria makes it possible to distinguish the relevant sources of learning the history of pedagogy, that will be the foundation for the analysis of the researcher within this or that problem in the history of pedagogy.
  Повний текст PDF - 301.621 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Петренко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Петренко О. Б. До проблеми класифікації джерельної бази історико-педагогічного дослідження / О. Б. Петренко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 536-542. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_108.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Петренко Оксана Борисівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського