Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Адаменко О. В. 
Методологія формування джерельної бази історико-педагогічного дослідження / О. В. Адаменко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 10-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_3
Обгрунтовано методологію формування джерельної бази історико-педагогічного дослідження, яка полягає у визначенні її структури й необхідної кількості джерел. Установлено, що, як правило, структуру джерельної бази такого дослідження складають три групи джерел: джерела, що дозволяють розробити методологію дослідження; джерела, що є теоретичною основою дослідження; першоджерела. Доведено, що головною методологічною вимогою до структури та обсягу комплексу першоджерел є можливість охопити з її допомогою оптимальну кількість найбільш істотних фактів щодо предмета дослідження. Показано можливості застосування вибіркового методу для формування джерельної бази історико-педагогічного дослідження.Обоснована методология формирования источниковой базы историко-педагогического исследования, которая заключается в определении ее структуры (состава) и необходимого количества источников. Установлено, что, как правило, структуру источниковой базы такого исследования составляют: источники, которые позволяют разработать методологию исследования; источники, которые являются теоретической основой исследования; автентичные источники (первоисточники). Доказано, что главным методологическим требованием к составу и количеству первоисточников является возможность охватить с их помощью оптимальное количество наиболее существенных фактов относительно предмета исследования. Показаны возможности применения выборочного метода для формирования источниковой базы историко-педагогического исследования. The methodology of the formation of the research base of historical and pedagogical research which is the definition of its structure and necessary amount of sources was grounded. It is defined that, as a rule, the structure of the source base of such study consists of: 1) the sources that allow you to develop a research methodology; 2) the sources which are the theoretical basis of the study, and 3) the authentic sources (primary sources). It is proved that the main methodological requirement for the composition and quantity of primary sources is an opportunity to reach them with the help of the optimal number of the most significant facts about the subject of the study. The possibilities of application of the sampling method for the formation of the source base of historical and pedagogical research are shown.
  Повний текст PDF - 236.259 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Адаменко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Адаменко О. В. Методологія формування джерельної бази історико-педагогічного дослідження / О. В. Адаменко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 10-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Адаменко Олена Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського