Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Іванюк Г. І. 
Підходи до відбору джерельної бази дослідження соціально-педагогічних засад розвитку сільської школи в Україні (друга половина 50-х – 90-ті рр. ХХ ст.) / Г. І. Іванюк // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 271-279. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_57
Розкрито основні підходи та принципи до відбору джерельної бази історико-педагогічного дослідження за темою «Соціально-педагогічні засади розвитку сільської школи в Україні (друга половина 1950-х – 1990-ті рр.)». Проаналізовано сучасні підходи щодо історико-педагогічних досліджень. Виокремлено сутнісні особливості досліджень соціально-педагогічних засад розвитку сільської школи та їх багатоплановість, що визначає потребу вдосконалення інтердисциплінарного підходу до відбору джерел. Автор відходить від формаційного підходу до відбору джерельної бази дослідження. Джерела дослідження класифіковано й представлено за окремими групами: джерела історіографічного характеру, документальні, оповідні та особового походження, масові, джерела підручникотворення та електронні. Раскрыты основные подходы и принципы отбора историографии исследования по теме «Социально-педагогические основы развития сельской школы в Украине (вторая половина 50-х – 90-е гг. ХХ ст.)». Проанализированы современные подходы к анализу и отбору историографии историко-педагогических исследований. Выделены сущностные особенности исследований социально-педагогических основ развития сельской школы и их многоплановость, что определяет необходимость совершенствования интердисциплинарного подхода к отбору источников. Автор отходит от формационного подхода к отбору источников исследования. Они классифицированы и представлены по отдельным группам: источники историографического характера, документальные, повествовательные и личного происхождения, массовые, источники учебников и электронные.Approaches to the Selection of the Source Base of the Research of Social-Pedagogical Bases of Development of the Rural School in Ukraine (the Second Half of 1950-s – 1990-s) 44 Basic approaches and principles in the selection of historiography of the research on the topic «Socio-pedagogical principles for the development of rural schools in Ukraine (the second half of 1950-s – 1990-s)» are revealed in the article. The current approaches to the analysis and selection of historiography of historic-pedagogical researches are analyzed. The essential features of research of social-pedagogical bases of the development of rural schools, and their diversity are singled out, that determines the necessity to improve interdisciplinary approach to the selection of sources. The author moves away from the formation approach to the selection of source base of the study. They are classified and presented according to separate groups: historiographical sources, documentary sources, narrative sources and sources of personal origin, mass sources, textbooks sources and electronic sources.
  Повний текст PDF - 295.159 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Іванюк Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Іванюк Г. І. Підходи до відбору джерельної бази дослідження соціально-педагогічних засад розвитку сільської школи в Україні (друга половина 50-х – 90-ті рр. ХХ ст.) / Г. І. Іванюк // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 271-279. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_57.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Іванюк Ганна Іванівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського