Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Кубракова М. В. 
Духовний розвиток особистості в педагогічній думці вітчизняної еміграції (20 – 50 рр. ХХ ст.): історіографічний аналіз / М. В. Кубракова // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 392-394. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_81
Здійснено історіографічний огляд проблеми духовного розвитку особистості в педагогічній думці вітчизняної еміграції (1920 – 1950 рр.). Історіографічний аналіз проблеми духовного розвитку особистості у педагогічній думці вітчизняної еміграції означеного періоду надає підстави умовно виділити два етапи: перший – 1919 – 1939 рр.; другий – від 1945 р. – до наших днів. Перший етап характеризується окремими розвідками, які стосувалися певних аспектів української еміграції, зокрема, національно-культурної та духовної адаптації українців за кордоном. На другому етапі вивчення проблема духовного розвитку особистості у педагогічній думці вітчизняної еміграції розширилася і за проблематикою, і за кількістю дослідників. Зазначено, що проблема вивчення духовного розвитку особистості в педагогічній думці розроблялась у двох напрямках: церковно-релігійному та світському.Сделан историографический обзор проблемы духовного развития личности в педагогической мысли отечественной эмиграции (1920 – 1950 гг.). Историографический анализ проблемы духовного развития личности в педагогической мысли отечественной эмиграции этого периода дает основания условно выделить два этапа: первый – 1919 – 1939 гг., второй – с 1945 г. – до наших дней. Первый этап характеризуется отдельными исследованиями, касающимися определенных аспектов эмиграции украинцев, в частности, национально-культурной и духовной адаптации украинцев за рубежом. В свою очередь, второй этап изучения проблемы духовного развития личности в педагогической мысли отечественной эмиграции расширился и по проблематике, и по количеству исследований. Указано, что проблема изучения духовного развития личности в педагогической мысли разрабатывалась в двух направлениях: церковно-религиозном и светском.The article contains the historioghraphical review of the problem of spiritual person’s development in the pedagogical thought of national emigration (the 1920s-1950s).The historioghraphical analysis of the problem of spiritual person’s development in the pedagogical thought of national emigration (the 1920s-1950s)gives ground for identification of two stages: the first one is from 1919 to 1939, and the second – from 1945 to nowadays. The first stage is characterized by some different researches, which concerned the certain aspects of Ukrainian emigration, mainly, national, cultural and spiritual adaptation of Ukrainians abroad. And the second stage of studying the problem of spiritual person’s development in the pedagogical thought of national emigration (the 1920s-1950s)has expanded both concerning its issues and the number of investigations. The article shows that the problem of study of spiritual person’s development in the pedagogical thought had the following directions: spiritual, religious and unreligious ones.
  Повний текст PDF - 297.76 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кубракова М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кубракова М. В. Духовний розвиток особистості в педагогічній думці вітчизняної еміграції (20 – 50 рр. ХХ ст.): історіографічний аналіз / М. В. Кубракова // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 392-394. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_81.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського