Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Лутаєва Т. В. 
Історіографія діяльності педагогічних персоналій Слобожанщини – фундаторів медичної та фармацевтичної освіти в Україні (ХІХ – поч. ХХ ст.) / Т. В. Лутаєва // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 421-427. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_87
Подано історіографію діяльності педагогічних персоналій Слобожанщини – фундаторів вітчизняної медичної та фармацевтичної освіти в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Виділено три історіографічні етапи дослідження. Установлено, що на першому етапі (початок ХІХ– початок ХХ ст.) аналіз діяльності педагогічних персоналій – фундаторів медичної та фармацевтичної освіти – був пов’язаний з характеристикою університетської освіти, що зазнала впливу офіційної великодержавної ідеології. Під час другого етапу (перша чверть ХХ – кінець 1980-х рр.) тривали пошуки нових підходів до оцінки діяльності педагогічних персоналій за умов панування комуністичної ідеології. Доведено, що на третьому етапі (з 1991 р.) дослідження діяльності педагогічних персоналій відбувається на новому рівні, з урахуванням як особистісних, так і соціальних та внутрішньонаукових детермінант. Рассмотрена историография деятельности педагогических персоналий – основателей отечественного медицинского и фармацевтического образования во второй половине ХІХ – в начале ХХ вв. Выделены три историографических этапа исследования. Установлено, что на первом этапе (начало ХІХ – начале ХХ ст.) анализ деятельности педагогических персоналий – основателей медицинского и фармацевтического образования – был связан с характеристикой университетского образования, находящегося под влиянием официальной великодержавной идеологии. Во время второго этапа (первая четверть ХХ – конец 1980-х гг.) длились поиски новых подходов к оценке деятельности педагогических персоналий в условиях господства коммунистической идеологии. Доказано, что на третьем этапе (с 1991 г.) исследование деятельности педагогических персоналий происходит на новом уровне, с учетом как личностных, так и социальных и внутринаучных детерминант. The article is devoted to the historiography of pedagogical personalities’ activities – the founders of the national medical and pharmaceutical education in the 19th – early 20th century. Three historiographical stages of the study have been distinguish. It was noted that at the first stage (early 19th – early 20th centuries) analysis of the medical and pharmaceutical educator’s activity has been linked to the characteristic of University education that was under the influence of a great-power ideology, and at the second stage (the first quarter of the 20th century – the end of the 1980s) the new approaches to the evaluation of pedagogical personalities’ activity were searched under the rule of the communist ideology. It was proved that at the third stage (since 1991) the research of pedagogical personalities has been carried
  Повний текст PDF - 315.081 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лутаєва Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лутаєва Т. В. Історіографія діяльності педагогічних персоналій Слобожанщини – фундаторів медичної та фармацевтичної освіти в Україні (ХІХ – поч. ХХ ст.) / Т. В. Лутаєва // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 421-427. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_87.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Лутаєва Тетяна Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського