Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Машкіна Л. А. 
Історіографія педагогічної системи Фрідріха Фребеля / Л. А. Машкіна // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 458-463. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_94
Проаналізовано окремі історіографічні надбання щодо педагогічної системи Фрідріха Фребеля, її основних напрямів. Висвітлено наукові джерела з основних аспектів фребелівських ідей з теорії та практики дошкільного виховання. Охарактеризовано праці видатних діячів дошкільного виховання, які розкривали зміст його системи, провідні ідеї його дитячого садка, гри, побудови педагогічного процесу на ігрових засадах, механізми розумового розвитку дітей. Зокрема, це праці С.Ф. Русової, К.Д. Ушинського, О.П. Усової та ін. Висвітлено також праці А. Парамонової, Д. Ніколенко, З. Борисової, в яких охарактеризовано фребелівські дарунки, ігри-заняття, процеси соціалізації дітей, врахування їх індивідуальностей та гуманного ставлення до них. Проанализированы некоторые историографические достижения относительно педагогической системы Фридриха Фребеля, её основных направлений. Освещены научные источники в контексте основных аспектов фребелевских идей теории и практики дошкольного воспитания. Охарактеризованы труды выдающихся деятелей дошкольного воспитания, раскрывающих содержание его системы, ведущие идеи его детского сада, игры, построения педагогического процесса на игровых принципах, механизмы умственного развития детей. В частности, это работы С.Ф. Русовой, К.Д. Ушинского, О.П. Усовой и др. Освещены также работы А. Парамонова, Д. Николенко, З. Борисовой, где охарактеризованы фребелевские подарки, игры-занятия, процессы социализации детей, учета их особенностей и гуманного отношения к ним.The article analyzes some historiographical acquisitions regarding the educational system of Friedrich Froebel, its major focus. The scientific sources are highlighted in the context of the main aspects of Froebel’s ideas of the theory and practice of pre-school education. The works of outstanding personalities of pre-school education are characterized, which disclose the contents of Froebel’s system, leading ideas of his kindergarden, play, formation of pedagogical process on gaming principles, mechanisms of children’s intellectual development. In particular, these are works of S.F.Rusova, K.D.Ushinskyi, O.P.Usova etc. The works of A.Paramonova, D.Nikolenko, Z.Borysova are also highlighted. They describe Froebel’s gifts, games, activities, processes of children’s socialization, taking into account their personalities and humanistic attitude to them.
  Повний текст PDF - 263.559 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Машкіна Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Машкіна Л. А. Історіографія педагогічної системи Фрідріха Фребеля / Л. А. Машкіна // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 458-463. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_94.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Машкіна Людмила Андріївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського