Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Мисечко О. Є. 
Історіографічний аспект дослідження проблеми підготовки вітчизняного вчителя іноземної мови / О. Є. Мисечко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 474-481. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_97
Подано авторську систематизацію історіографічних праць, що стосуються проблеми розвитку спеціалізованої професійної підготовки вітчизняних учителів іноземних мов (класичних і західноєвропейських). Систематизація здійснювалася на перетині проблемно-тематичного й хронологічного підходів. За проблемно-тематичним принципом виділялися три групи історико-педагогічних розвідок: такі, що висвітлюють процес запровадження й поширення викладання іноземних мов; такі, в яких розглядається історичний розвиток вищої педагогічної освіти в Україні; такі, що досліджують безпосередньо становлення організаційних засад, змісту і форм професійної підготовки вчителя мов. За хронологічним принципом виділено чотири історіографічних періоди: I – друга половина ХІХ ст. – 1917 р.; II – 1917 ‒ 1920-ті рр.; III – 1930 – 1980-ті рр.; IV – 1990-ті рр. – початок ХІХ ст. Представлена авторская систематизация историографических работ по проблеме развития специализированной профессиональной подготовки отечественных учителей иностранных языков (классических и западноевропейских). Систематизация осуществлялась на пересечении проблемно-тематического и хронологического подходов. По проблемно-тематическому принципу выделялось три группы историко-педагогических исследований: те, которые освещают процесс введения и распространения преподавания иностранных языков; те, в которых рассматривается историческое развитие высшего педагогического образования в Украине; те, в которых исследуется непосредственно становление организационных основ, содержания и форм профессиональной подготовки учителя языков. По хронологическому принципу выделено четыре историографических периода: I – вторая половина ХІХ в. – 1917 г.; II – 1917 ‒ 1920-е гг.; III – 1930 – 1980-е гг.; IV – 1990-е гг. – начало ХІХ в. The article suggests author’s systematization of historical works that touch upon the problem of development of specialized professional preparation of national teachers of foreign languages (Classics and modern). The systematization is based on the crossroad of problem/topic-centered and chronological approaches. According to the problem/topic-centered approach, the body of historical-pedagogical researches is divided into three groups: 1) those that cover the process of introduction and dissemination of foreign language teaching; 2) those that deal with the historical development of the higher pedagogical education in Ukraine; 3) those that study the gradual growth of organizational background, content and forms of professional preparation of language teachers. According to the chronological principle, four historiographical periods have been singled out: I – second half of the ХІХ c. – 1917; II – 1917 ‒19 20s; III – 1930s –1980s; IV –1990s –begin. of the ХІХ с.
  Повний текст PDF - 349.685 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мисечко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мисечко О. Є. Історіографічний аспект дослідження проблеми підготовки вітчизняного вчителя іноземної мови / О. Є. Мисечко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 474-481. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_97.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського