Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Муляр О. 
Використання дискусійних методів на уроках історії як спосіб виховання толерантності учнів / О. Муляр, Н. Василенко // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 124-128. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_25
Розглянуто вплив дискусійних методів навчання на процес формування толерантності учнів на уроках історії у загальноосвітній школі. Акцентовано увагу на тому, що питання толерантного виховання найчастіше стосується історичної науки, оскільки велика кількість питань є суперечливими, багатозначними. З’ясовано, що толерантність варто розглядати, з одного боку, як інтегровану особистісну якість, а також – як одне з найважливіших вищих почуттів. Аргументовано, що дискусійні методи є важливим елементом формування толерантності особистості учнів на уроці історії. Встановлено, що застосування дискусійних методів навчання сприятиме формуванню таких особистісних якостей учня, як відповідальність, самостійність, взаємоповага, терпимість до чужих думок і поглядів, які є ознаками толерантності. Проаналізовано можливості дискусійних методів навчання з точки зору формування толерантності учнів на уроках історії в загальноосвітній школі. Відібрано теми шкільного курсу історії, які найбільше сприяють вихованню терпимості, комунікативної культури, толерантності як інтегрованої якості особистості учня. Исследовано влияние дискуссионных методов обучения на процесс формирования толерантности учащихся на уроках истории в общеобразовательной школе. Акцентировано внимание на том, что вопрос толерантного воспитания чаще касается исторической науки, поскольку большое количество вопросов противоречивы, многозначны. Выяснено, что толерантность следует рассматривать с одной стороны как интегрированное личностное качество, а также – как одно из важнейших высших чувств. Аргументировано, что дискуссионные методы являются важным элементом формирования толерантности личности учащихся на уроке истории. Установлено, что применение дискуссионных методов обучения будет способствовать формированию таких личностных качеств ученика, как ответственность, самостоятельность, взаимоуважение, терпимость к чужим мнениям и взглядам, которые являются признаками толерантности. Проанализированы возможности дискуссионных методов обучения с точки зрения формирования толерантности учащихся на уроках истории в общеобразовательной школе. Отобраны темы школьного курса истории наиболее способствуют воспитанию терпимости, коммуникативной культуры, толерантности как интегративного качества личности ученика.The article investigates the influence of discussion methods of teaching on the process of students’ tolerance formation at the history lessons at the secondary school. The attention is paid to the point that the problem of tolerance education often concerns history, as far as the big amount of questions are contradictory and conflicting. It has been found out that discussion methods are important elements in students’ tolerance formation at the lessons of history.
  Повний текст PDF - 231.245 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Муляр О.
  • Василенко Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Муляр О. Використання дискусійних методів на уроках історії як спосіб виховання толерантності учнів / О. Муляр, Н. Василенко // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 124-128. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_25.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Муляр Оксана Петрівна (педагогічні науки)
  • Василенко Надія Володимирівна (1948–) (педагогічні науки)
  • Василенко Ніна Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського