Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Петрощук Н. 
Проблема підвищення кваліфікації вчителів у роботі освітянських з’їздів в Україні (кінець ХІХ ст.) / Н. Петрощук // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 146-150. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_29
Проаналізовано наявність грамотних вчительських кадрів для народних шкіл наприкінці ХІХ ст. на українських землях, які входили до складу Російської імперії; встановлено, що їх катастрофічно не вистачало. З’ясовано, що одним із найбільш ефективних шляхів вирішення цієї проблеми було проведення з’їздів для учителів з метою підвищення їх кваліфікації. З’їзди не тільки навчали, але й об’єднували вчительську спільноту. Визначено, що спочатку проводились з’їзди інспекторів народних шкіл, на яких вони вирішували нагальні питання організації шкільного життя. Пізніше, у 1880-х рр. розпочалось проведення учительських з’їздів, на яких розглядались питання організації та ведення навчання у народних школах, кращого навчально-методичного забезпечення шкіл та покращання оплати праці та побуту учителів. На з’їздах учителів народних шкіл використовувались різні форми роботи для підвищення рівня їх кваліфікації. Тогочасні педагогічні з’їзди мали соціальну значущість, оскільки були засобом привернення уваги громадськості до проблем початкової школи, питань підготовки учителів, їх матеріального та правового становища. Завдяки їх діяльності суспільство отримувало інформацію про стан розвитку початкових навчальних закладів. Проанализировано, что в конце ХІХ в. на украинских землях, входящих в состав Российской империи, катастрофически не хватало квалифицированных учительских кадров для народных школ. Установлено, что одним из наиболее эффективных путей решения этой проблемы было проведение съездов для учителей с целью повышения их квалификации. Съезды не только обучали, но и объединяли учителей. Установлено, что сначала проводились съезды инспекторов народных школ, на которых они решали неотложные вопросы организации школьной жизни. Чуть позже, в 1880-е гг. началось проведение учительських съездов, на которых рассматривались вопросы организации обучения в народных школах, улучшения учебно-методического обеспечения школ, улучшения оплаты труда и быта учителей. На съездах учителей народных школ использовались разные формы работы для повышения уровня их квалификации. Педагогические съезды того времени имели большое социальное значение, поскольку были способом обратить внимание общественности на проблемы начальной школы, вопросы подготовки учителей, их материального и правового статуса. Благодаря их деятельности общество получало информацию о состоянии развития начальных учебных заведений. It is analyzed in the article that at the end of the XIX century on the Ukrainian land that was part of the Russian empire was lack of qualified teaching staff for public schools. It was found that one of the most effective ways to solve this problem was to hold congresses for teachers to improve their qualifications. Congresses not only taught, but gathered teachers. It was found out that firstly congresses of inspectors of public schools were held and urgent questions of the organization of school life were tackled.
  Повний текст PDF - 256.545 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Петрощук Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Петрощук Н. Проблема підвищення кваліфікації вчителів у роботі освітянських з’їздів в Україні (кінець ХІХ ст.) / Н. Петрощук // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 146-150. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_29.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Петрощук Наталія Романівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського