Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Пірошенко С. 
Синергетико-акмеологічна модель сучасного уроку в системі літературної освіти / С. Пірошенко // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 151-155. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_30
Запропоновано теоретичну модель співпраці учня-читача й учителя літератури в просторі сучасного уроку на основі компетентнісно-діяльнісної технології навчання. Акцентовано увагу на понятійно-термінологічному інструментарії щодо означеної теми, оскільки саме він допоможе зліквідувати випадкові висновки й інтегрувати накопичений потенціал у побудові системи шкільної літературної освіти та методики викладання. Доведено, що урок літератури має вибудовуватися так, щоб кожен міг системно тренувати й набувати досконалого володіння визначених ним самостійно способів діяльності, такого набору компетенцій, які засвідчать професійно-методичний та літературно-читацький рівень. Вибудувана система діяльності вчителя літератури й учня-читача має відбуватися на нових стосунках, де посередником буде художній твір, літературно-мистецькі матеріали та засоби комунікації. Розглянуто концепцію уроку літератури, в основі якої процес учіння буде здійснюватися на фасилітативному підході в контексті синергетико-акмеологічної площини. Предложена теоретическая модель сотрудничества ученика читателя и учителя литературы в пространстве современного урока на основе компетентностно-деятельностной технологии обучения. Акцентировано внимание на понятийно-терминологическом инструментарии по обозначенной теме, именно она поможет ликвидировать случайные выводы и интегрировать накопленный потенциал в построении системы школьного литературного образования и методики преподавания. Доказано, что урок литературы должен выстраиваться так, чтобы каждый мог системно тренировать и усовершенствовать определенные им самостоятельно способы деятельности, получать набор компетенций, которые засвидетельствуют профессионально-методический и литературно-читательский уровень учителя. Выстроенная система деятельности учителя литературы и ученика-читателя должна происходить на новых отношениях, где посредником будет художественное произведение, литературно-художественные материалы и средства коммуникации.This article presents a theoretical model of student co-reader, and a teacher of literature in the area of modern class-based competency-activity technology education. Attention is focused on the conceptual and terminological toolkit on the designated topic, it will liquidate most cases, the conclusions and integrate potential accumulated in the construction of the school literary education and teaching methods.
  Повний текст PDF - 226.236 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пірошенко С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пірошенко С. Синергетико-акмеологічна модель сучасного уроку в системі літературної освіти / С. Пірошенко // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 151-155. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_30.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського