Наукова періодика України Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія


Захаріна М. І. 
Філософсько-педагогічне осмислення В. Зеньковським якості освіти: паралелі із сучасністю / М. І. Захаріна, А. Д. Мекшун // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2018. - № 2. - С. 36-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/prcr_2018_2_7
З точки зору соціальної філософії, яка широко використовує антропометричний підхід, ключове призначення освіти, а відтак - і джерела оцінювання її якості, полягає у позитивних змінах, що відбуваються на рівні індивіда (людини). В той же час людина як об'єкт впливу результатів освіти (освітнього процесу) не завжди здатна (вірніше - частіше нездатна) неупереджено оцінити якість одержаної освіти. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Проблему якості освіти досліджували такі вчені як В. Андрущенко, В. Бех, В. Кремень, Б. Майбєр, В. Наливайко, С. Терпищий, О. Чабала тощо. Виділення недосліджених частин загальної проблем. Проаналізовано педагогічні та філософські погляди В. В. Зеньковського, який був представником мислителів релігійного відродження, зусиллями яких була створена філософія початку і першої половини XX ст. Постановка завдання. Реконструкція поглядів В. В. Зеньковського має істотне значення для розуміння сутності і особливостей якості освіти та особливого значення для сучасності. В. В. Зеньковський сформулював ключову ознаку якісної освіти - по-перше, забезпечувати гармонійний розвиток особистості (зокрема, через вивчення "загальних" предметів), а по-друге, забезпечувати суспільне благо у вигляді фахівців належної якості (зокрема, через отримання індивідами знань та навичок відповідно до обраної спеціальності). В цій тезі простежується призначення освітнього процесу як своєрідної "соціальної відповіді" на індивідуальні та суспільні запити. Згідно з В. Зеньковським, така "соціальна відповідь" має простежуватися на всіх рівнях освіти - і у середній освіті, і у вищій освіти. Якість освіти В. В. Зеньковський розглядав широко, ставлячи на порядок денний і питання задоволення освітніх потреб особистості, і її підготовку до соціальної взаємодії, і необхідність задоволення запитів держави і суспільства.
  Повний текст PDF - 341.222 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Захаріна М.
  • Мекшун А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Захаріна М. І. Філософсько-педагогічне осмислення В. Зеньковським якості освіти: паралелі із сучасністю / М. І. Захаріна, А. Д. Мекшун // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2018. - № 2. - С. 36-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/prcr_2018_2_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Захаріна Марина Іванівна (філософські науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського