Наукова періодика України Вища освіта України


Слюсаревський М. 
Теоретико-методологічні та праксеологічні аспекти проблеми взаємодії суспільства і освіти / М. Слюсаревський // Вища освіта України. - 2011. - № 1. - С. 12-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2011_1_5
Актуалізовано проблему взаємодії суспільства й освіти. Виділено три рівні взаємодії між ними (мікрорівень, середній рівень, макрорівень). Визначено, що взаємодія суспільства й освіти відбувається з питань цілей навчання й виховання, способів їх досягнення та умов, які для цього потрібні. Зауважено, що пересічні освітяни зацікавлені у консервуванні принципів насильницької педагогіки, незважаючи на те, що школа все менше впливає на життєвий успіх вихованців. Охарактеризовано соціально-психологічні чинники взаємодії суспільства й освіти. Увагу акцентовано на макрорівні, зокрема, на проблемах, пов'язаних з громадською думкою, котра може зіграти роль у прийнятті рішень у системі освіти, проте їй властива природна суперечливість, недостатня поінформованість громадян тощо. Запропоновано започаткувати розділ педагогічної теорії зі взаємодії суспільства й освіти, освітянській науці переорієнтуватися з обслуговувальної на проектувальну парадигму та ін.Актуализирована проблема взаимодействия общества и образования. Выделены три уровня взаимодействия между ними (микроуровень, средний уровень, макроуровень). Определено, что взаимодействие общества и образования происходит по целям обучения и воспитания, способам и условиям их достижения. Отмечено, что рядовые педагоги заинтересованы в консервировании принципов насильственной педагогики, причем школа все меньше влияет на жизненный успех воспитанников. Охарактеризованы социально-психологические факторы взаимодействия общества и образования. Внимание акцентировано на макроуровне, в частности, на проблемах, связанных с общественным мнением, которое может сыграть роль в принятии решений в системе образования, однако общественности свойственна природная противоречивость, недостаточная осведомленность и т.д. Предложено создать раздел педагогической теории по взаимодействию общества и образования, образовательной науке переориентироваться с обслуживающей на проектную парадигму и т.д.The attempt to discuss the problem of society and education interaction was made. First and foremost this problem is treated from the point of rightfulness of the way of its formulation. The main levels are defined; socio-psychological factors of society and education interaction are outlined. Special education interpretation as a reflexive sub-system of society and education which is aimed at providing their effective interaction is grounded.
  Повний текст PDF - 1.142 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Слюсаревський М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Слюсаревський М. Теоретико-методологічні та праксеологічні аспекти проблеми взаємодії суспільства і освіти / М. Слюсаревський // Вища освіта України. - 2011. - № 1. - С. 12-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2011_1_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського