Наукова періодика України Вища освіта України


Кірик Т. 
Філософсько-освітній аналіз первинної еволюції концепту "неогуманізм" / Т. Кірик // Вища освіта України. - 2015. - № 2. - С. 30-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_2_7
Відзначено необхідність пошуків нових шляхів для вирішення кризових проблем людства. Названо один із перспективних засобів - це застосування за сучасних умов забутого поняття "неогуманізм" та удосконаленої філософії освіти. Розглянуто перші досягнення світової гуманітарної науки у дослідженні світоглядних, виховних, навчальних та інших можливостей застосування концепту "неогуманізм" у системі вищої освіти. Вказано на особливості появи філософії освіти і суперечливу роль в освіті США американського філософа і педагога Дж. Дьюї. Зазначено, що його ідеєю практико-орієнтованого навчання молоді у формі поєднання викладання з мануальною діяльністю та засвоєнням основ професій майже до кінця ХХ ст. користувалася система обов'язкової освіти США. Відзначено, що в Фінляндії до 2020 р. завершать експеримент з реанімації його ідей у середній школі. Доведено, що в філософії освіти доцільно відновити винахід В. Гумбольдта - концепт "неогуманізм", фундамент якого полягає саме у виході європейської філософсько-освітньої думки на ідею необхідності формувати в системі державної освіти різнобічно розвинену особистість, яка поважає європейське і національне минуле, володіє кількома мовами, має сформований на досягнення точних наук світогляд. Констатовано, що на цьому шляху Україна полегшить собі процес інтеграції в Європейський Союз.Отмечена необходимость поисков новых путей для решения кризисных проблем человечества. Названо одно из перспективных средств - это применение в современных условиях забытого понятия "неогуманизм" и усовершенствованной философии образования. Рассмотрены первые достижения мировой гуманитарной науки в исследовании мировоззренческих, воспитательных, учебных и других возможностей применения концепта "неогуманизм" в системе высшего образования. Указаны особенности появления философии образования и противоречивая роль в образовании США американского философа и педагога Дж. Дьюи. Отмечено, что его идеей практико-ориентированного обучения молодежи в форме сочетания преподавания с мануальной деятельностью и усвоением основ профессий почти до конца ХХ в. пользовалась система образования США. Отмечено, что в Финляндии до 2020 г. завершат эксперимент из реанимации его идей в средней школе. Доказано, что в философии образования целесообразно восстановить изобретение В. Гумбольдта - концепт "неогуманизм", фундамент которого заключается именно в выходе европейской философско-образовательной мысли на идею необходимости формировать в системе государственного образования разносторонне развитую личность, которая уважает европейское и национальное прошлое, обладает несколькими языками, имеет сформированное на достижения точных наук мировоззрение. Констатировано, что на этом пути Украина облегчит себе процесс интеграции в Европейский Союз.The article proves the necessity of finding new ways to solve the crisis of humanity’s problems. Among the most promising means it is the use of the concept „neo-humanism” and advanced educational philosophy in modern conditions. It is indicated on the features of its appearance and American philosopher and educator John Dewey’s controversial role in the US education. It is noted that in Finland the experiment on resuscitation of his ideas in school will have been completed by 2020. It is proved that in the philosophy of education it is advisable to restore the invention of Humboldt – the concept of „neohumanism”. In this way Ukraine will make the process of integration into the European Union easier.
  Повний текст PDF - 467.904 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кірик Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кірик Т. Філософсько-освітній аналіз первинної еволюції концепту "неогуманізм" / Т. Кірик // Вища освіта України. - 2015. - № 2. - С. 30-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_2_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кірик Тамара Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського