Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Курок В. 
Інженерна підготовка майбутніх учителів трудового навчання у ВНЗ: реалії та перспективи / В. Курок // Педагогічний дискурс. - 2015. - Вип. 18. - С. 114-118. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2015_18_24
Досліджено теоретико-методологічні засади інженерної підготовки майбутніх вчителів трудового навчання. Обгрунтовано зміст інженерної підготовки у контексті профільного навчання учнів. Висвітлено теоретичні засади профільного навчання учнів у загальноосвітній школі. Проведено аналіз інженерної підготовки вчителя трудового навчання до реалізації технологічного напряму профільного навчання. Наведено особливості інженерної підготовки вчителів у сучасному процесі реформування вищої освіти. Викладено концептуальні засади інженерної підготовки вчителів трудового навчання у вищій школі. Проаналізовано розробку інтегрованих інженерних курсів для підготовки вчителів трудового навчання. Розглянуто критерії, показники та рівні оцінювання інженерної підготовки вчителів.Обгрунтовано необхідність удосконалення інженерної підготовки майбутніх учителів трудового навчання, що викликане формуванням умінь адаптуватись до змін у галузі техніки та технології виробництва, творчо виконувати професійні завдання. Зазначено, що інженерна підготовка надає змогу майбутнім фахівцям орієнтуватися в загальних закономірностях будови і застосування техніки, пізнати історію та перспективні шляхи її подальшого розвитку. Констатовано, що донині існує тенденція викладати інженерні дисципліни за зразком технічних ВНЗ, хоч мета та завдання їх опанування докорінно відрізняється від тих, що мають реалізувати майбутні інженери. Підкреслено необхідність взаємозв’зку інженерної підготовки вчителів з методичною і загальнопедагогічною підготовкою, оскільки вони мають бути спроможними перетворювати здобуті у ВНЗ інженерні знання для передавання їх учням. Цілісна педагогічна діяльність учителя трудового навчання втілює основні, тісно взаємопов’язані аспекти: педагогічний, психологічний і технічний (або інженерний). Одним зі шляхів оптимізації інженерної підготовки фахівців виокремлено використання історичного навчального матеріалу та запропоновано можливості його опанування в ході викладання технічних дисциплін. Піднято питання про підготовку вчителя, який би не тільки був наділений знаннями з психолого-педагогічних наук і своєї спеціальності, але й глибоко усвідомлював сутність педагогічної творчості, мав якості вчителя-дослідника, чітко уявляв процес формування технічного мислення в результаті засвоєння і застосування інженерних знань, умінь і навичок.
  Повний текст PDF - 225.703 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Курок В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Курок В. Інженерна підготовка майбутніх учителів трудового навчання у ВНЗ: реалії та перспективи / В. Курок // Педагогічний дискурс. - 2015. - Вип. 18. - С. 114-118. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2015_18_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Курок Віра Панасівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського