Наукова періодика України Особлива дитина: навчання і виховання


Ленів З. 
Підготовка кадрів для створення оптимальних умов дітям із порушеннями психофізичного розвитку в інклюзивному середовищі / З. Ленів // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 13-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_4
Висвітлено досвід Львівського національного університету імені Івана Франка, зокрема Педагогічного коледжу щодо підготовки кадрів до роботи за умов інклюзії. Зосереджено увагу на реалізації Українсько-канадського проекту "Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні" (2008 - 2013 рр.), зокрема Ресурсному центрі з інклюзивної освіти (відкриття у 2010 р.), діяльність якого зосереджена довкола поширення принципів інклюзивної освіти в академічному середовищі, формуванні інклюзивної компетентності в майбутніх викладачів у процесі їх професійно-педагогічної підготовки, координації зусиль адміністрації Університету, факультетів, структурних підрозділів, органів студентського самоврядування та громадських організацій щодо створення належних умов для задоволення освітніх потреб студентів із інвалідністю. Визначено основні напрями роботи центру. Запропоновано структурно-функціональну модель підготовки фахівців, здатних працювати за умов інклюзії. Охарактеризовано три її компоненти, а саме: пропедевтично-мотиваційний, змістовно-діяльнісний та операційно-практичний. Подано пропозиції щодо вдосконалення системи підготовки педагогів нової генерації, спроможних створювати оптимальні освітні, науково-методичні, кадрові, соціально-психологічні та мотиваційні умови інклюзивного навчання.Освещен опыт Львовского национального университета имени Ивана Франко, в частности Педагогического колледжа по подготовке кадров для работы в условиях инклюзии. Сосредоточено внимание на реализации Украинско-канадского проекта "Инклюзивное образование для детей с особыми потребностями в Украине" (2008 - 2013 гг.). Раскрыта работа Ресурсного центра по инклюзивному образованию (открытие в 2010 г.), деятельность которого сосредоточена вокруг распространения принципов инклюзивного образования в академической среде, формировании инклюзивной компетентности у будущих преподавателей в процессе их профессионально-педагогической подготовки, координации усилий администрации Университета, факультетов, структурных подразделений, органов студенческого самоуправления и общественных организаций по созданию надлежащих условий для удовлетворения образовательных потребностей студентов с инвалидностью. Определены основные направления работы центра. Предложена структурно-функциональная модель подготовки специалистов, способных работать в условиях инклюзии. Охарактеризованы три ее компонента, а именно: пропедевтически-мотивационный, содержательно-деятельностный и операционно-практический. Представлены предложения по совершенствованию системы подготовки педагогов нового поколения, способных создавать оптимальные образовательные, научно-методические, кадровые, социально-психологические и мотивационные условия инклюзивного обучения.This paper presents the experience of liven Franko National University of Lviv, in particular, the Teacher Training College, in terms of professional training of specialists able to work in the conditions of inclusion. It also provides a structural and functional model of specialist training and sets out proposals to improve the system of training of a new generation of teaching staff to be able to create optimal educational, scientific and methodological, human, social, psychological as well as motivation conditions for inclusive educational.
  Повний текст PDF - 144.744 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ленів З.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ленів З. Підготовка кадрів для створення оптимальних умов дітям із порушеннями психофізичного розвитку в інклюзивному середовищі / З. Ленів // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 13-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ленів Зоряна Павлівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського