Наукова періодика України | Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики | ||
Voznyuk A. Synergetic simulation of managing processes in educational sphere in the contest of temporary self-ruled managerial target teams application / A. Voznyuk, S. Kubitskyi, T. Balanovska, O. Dorofyeyev, L. Chip // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. - 2022. - № 3. - С. 317-327. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fkd_2022_3_35 Ураховуючи поширення системно-синергетичної методології в сфері сучасної науки, особливо важливим є застосування основних принципів синергетичної методології в процесі управління освітою. Мета такого застосування - проведення синергетичного моделювання процесу управління в освітній сфері з результатом побудови комплексної синергетичної моделі такого процесу. Дослідження проведено на трьох методологічних рівнях: на загальному, що охоплює фундаментальні принципи синергетики; на особливому, що охоплює фундаментальні принципи синергетики, які реалізуються в сфері управління освітою; на одиничному, що охоплює синергетичні принципи, які реалізуються в сфері управління освітою, коли ці принципи екстраполюються на конкретну синергетичну модель управління освітою. З'ясовано, що системно-синергетичний погляд на світ виявляє певні фундаментальні аспекти поведінки природних та освітніх систем у контексті їх контролю та управління. Проведений аналіз надає змогу стверджувати, що управління освітою може ефективно здійснюватися за допомогою тимчасових самокерованих цільових управлінських команд. Члени команд можуть бути набрані й з різних державних, громадських структур, і з закладів освіти з метою вирішення конкретних освітніх проблем. Ці проблеми випливають із поточних соціальних подій, які виражають певне соціальне замовлення. Застосування тимчасових самокерованих управлінських цільових команд реалізується відповідно до фундаментальних синергетичних принципів і феноменів. Використання тимчасових самокерованих цільових управлінських команд надає змогу досягти емерджентного системного ефекту, що виявляє продуктивні результати співпраці членів команди. Команди створюються досить спонтанно, коли виникають нові освітні/соціальні/економічні проблеми, які з позиції синергетики можна назвати збуреннями зовнішнього середовища. Отже, команди - це відкриті самовизначені та самоорганізовані освітні системи, які реагують на ці збурення. Управлінська здатність команд є результатом їх багатоцільового характеру, гнучкості, різноманітності персоналу, оскільки члени команд набираються з різних верств суспільства, включаючи освітні заклади. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Voznyuk A. Synergetic simulation of managing processes in educational sphere in the contest of temporary self-ruled managerial target teams application / A. Voznyuk, S. Kubitskyi, T. Balanovska, O. Dorofyeyev, L. Chip // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. - 2022. - № 3. - С. 317-327. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fkd_2022_3_35.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |