Наукова періодика України Неперервна професійна освіта: теорія і практика


Редько С. 
До проблеми дослідження особистісних якостей керівника навчального закладу / С. Редько // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2014. - Вип. 1-2. - С. 123-127. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2014_1-2_26
Визначено характерні якості особистості керівника навчального закладу: адаптаційна мобільність, чинник, який визначає роль і місце особистості в міжособистісній взаємодії у малих соціальних групах, що виявляється під час горизонтальної та вертикальної взаємодії у неформальних группах, здатність до інтеграції соціальних ролей, контактність, що реалізується через здатність до встановлення позитивних соціальних контактів; стійкість до стресу, зумовлена неабиякою емоційною напруженістю управлінської роботи, яка активізує роль емоційних регуляторних механізмів у структурі особистості керівника. Складено психологічний "портрет" сучасного керівника освітньої організації, який дозволить виявити його індивідуально-психологічні особливості у разі здійснення управлінської діяльності. Досліджено особистісні якості керівників ЗНЗ та ДНЗ, які впливають на здійснення управлінської діяльності. Проаналізовано результати дослідження: у респондентів на високому рівні виявилась така характеристика, як самооцінка, показник, що характеризує товариськість та готовність до співпраці, уважність до людей. Зауважено, що для більшості керівників характерна відкритість та добросердечність, тяга до спілкування. Для них притаманна природність та невимушеність у поведінці, уважність, доброта у відносинах з колегами. Характерним є і те, що більшість керівників із задоволенням працюють з людьми, активні в усуненні конфліктів, довірливі, не бояться критики. За допомогою психодіагностичних методик виявлено особистісні якості, які домінують у керівників ЗНЗ. Сформульовано критерії щодо підбору керівників НЗ. Як свідчить досвід підготовки управлінців для галузі освіти та здійснення підвищення кваліфікації керівників НЗ, найбільш ефективною формою навчання є цикл управлінських тренінгів.Определены характерные качества личности руководителя учебного заведения: адаптационная мобильность, контактность, стрессоустойчивость. Составлен психологический "портрет" современного руководителя образовательной организации, который позволит выявить его индивидуально-психологические особенности во время осуществления управленческой деятельности. Исследованы личностные качества руководителей ОУЗ и ДУЗ заведений, влияющие на осуществление управленческой деятельности. Проанализированы результаты исследования: у респондентов на высоком уровне проявилась такая характеристика, как самооценка, показатель, характеризующий общительность и готовность к сотрудничеству, внимательность к людям. Замечено, что для большинства руководителей характерна открытость и добросердечность, тяга к общению, естественность и непринужденность в поведении, внимательность, доброта в отношениях с коллегами. Характерно и то, что большинство руководителей с удовольствием работают с людьми, активны в устранении конфликтов, доверчивы, не боятся критики. С помощью психодиагностических методик исследованы личностные качества, доминирующие у руководителей ОУЗ. Сформулированы критерии по подбору руководителей учебных заведений. Как показывает опыт подготовки управленцев для отрасли образования, наиболее эффективной формой обучения является цикл управленческих тренингов.Successful operation of an educational institution is largely dependent on the professionalism, personality traits and business manager. Modern management practices in the education sector confirms the need to prepare a modern head of the institution – professional educational sector, which has a new way of thinking and willing to constant self-improvement and self-development, learning innovative management techniques and implement them in daily management activities. The aim of the paper is to further study the personal qualities of the head of the educational institution and the analysis of the psychological “portrait”. The study of personality traits of the head of an educational institution attended by 32 respondents – managers of secondary schools. The results of this technique can determine the originality of the main substructures of temperament and character personality.
  Повний текст PDF - 486.425 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Редько С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Редько С. До проблеми дослідження особистісних якостей керівника навчального закладу / С. Редько // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2014. - Вип. 1-2. - С. 123-127. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2014_1-2_26.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського