Наукова періодика України Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка


Виговська С. В. 
Теоретико-методологічні підходи у трактуванні поняття "активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів": історико-педагогічний аспект / С. В. Виговська, В. В. Пабат // Наукові записки [Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка]. Серія : Педагогіка. - 2014. - № 3. - С. 160-165. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2014_3_28
Розкрито сутність поняття "активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів", обгрунтовано методологічні підходи в його трактуванні. Встановлено, що дидактико-методологічний підхід полягає у розробці організаційно-практичних форм залучення суб’єктів учіння в активну пізнавальну діяльність, увага дослідників зосереджена на діяльності викладача щодо залучення студентів у пізнавальний процес. Зазначено, що у когнітивному підході предметом дослідження є творча діяльність суб’єктів учіння та її активний характер, зокрема увагу дослідників привертає процес пізнання через активізацію діяльності особистості. Визначено, що інтегративний підхід передбачає одночасно розгляд поняття "активізація навчально-пізнавальної діяльності" з позиції діяльності викладача, а поняття "активна пізнавальна діяльність" – як діяльність студента в дидактичному процесі.Раскрыта сущность понятия “активизация учебно-познавательной деятельности студентов”, обоснованы методологические подходы к его трактовке. Установлено, что дидактико-методологический подход заключается в разработке организационно-практических форм привлечения субъектов учения в активную познавательную деятельность, внимание исследователей сосредоточено на деятельности преподавателя по привлечению студентов в познавательный процесс. Указано, что в когнитивном подходе предметом исследования является творческая деятельность студентов, и ее активный характер, в частности внимание исследователей привлекает процесс познания через активизацию деятельности личности. Определено, что интегративный подход предполагает одновременно рассмотрение понятия "активизация учебно-познавательной деятельности" с позиции деятельности преподавателя, а понятие "активная познавательная деятельность" – как деятельность студента в дидактическом процессе.The article deals with the essence of the concept of "intensification of students’ study and cognitive activity", methodological approaches to its treatment. It has been clarified, that a didactic and methodological approach lies in the development of organizational and practical forms of involvement of subjects of study into active cognitive activity. Authors’ main attention is focused on teacher’s activity on engaging students in cognitive process. In the cognitive approach the subject of study is the creative activity of the subjects of study and its active nature. The attention of researchers is also paid to the process of cognition through activization of a personality’s activity.
  Повний текст PDF - 241.418 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Виговська С.
  • Пабат В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Виговська С. В. Теоретико-методологічні підходи у трактуванні поняття "активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів": історико-педагогічний аспект / С. В. Виговська, В. В. Пабат // Наукові записки [Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка]. Серія : Педагогіка. - 2014. - № 3. - С. 160-165. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2014_3_28.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Виговська Світлана Володимирівна (педагогічні науки)
  • Пабат Вікторія Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського