Наукова періодика України Наука і освіта


Яблонська Т. М. 
Моделювання як основний метод вивчення ресурсів підвищення якості підготовки майбутніх учителів іноземних мов у системі університетської освіти / Т. М. Яблонська // Наука і освіта. - 2014. - № 2. - С. 111-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_2_25
Обгрунтовано доцільність застосування моделювання як теоретичного методу дослідження, який передує впровадженню методик в педагогічну практику. Проаналізовано наукові розробки методу моделювання в освіті та виокремлено етапи процесу моделювання за О. Дахіна. Розглянуто підходи до визначення поняття «модель» та групи моделей, які виокремлюють в науці: ті, що описують знаки, з яких складається суб’єкт, група ознак, що описують об’єкт. Сформовано цілі моделі рольової перспективи в підвищенні якості професійної підготовки майбутніх вчителів. Запропоновано модель формування фахової компетентності майбутніх учителів іноземних мов – загальний набір компетенцій, комплекс міжособистісних навичок, системні компетенції та спеціальні предметні компетенції. Відзначено переваги запропонованої моделі професійної підготовки та особливу роль процесу цілепокладання як стратегії підготовки педагогів. Розкрито особливості оцінювання та взаємодії викладача та студента в педагогічній діяльності за моделлю рольової взаємодії.Обоснована целесообразность применения моделирования как теоретического метода исследования, который предшествует внедрению методик в педагогическую практику. Проанализированы научные разработки метода моделирования в образовании и выделены этапы процесса моделирования по А. Дахину. Рассмотрены подходы к определению понятия «модель» и группы моделей, которые выделяют в науке: те, которые описывают знаки, из которых состоит субъект, группа признаков, описывающих объект. Сформированы цели модели ролевой перспективы в повышении качества профессиональной подготовки будущих учителей. Предложена модель формирования профессиональной компетентности будущих учителей иностранных языков – общий набор компетенций, комплекс межличностных навыков, системные компетенции и специальные предметные компетенции. Отмечены преимущества предложенной модели профессиональной подготовки и особую роль процесса целеполагания как стратегии подготовки педагогов. Раскрыты особенности оценки и взаимодействия преподавателя и студента в педагогической деятельности по модели ролевого взаимодействия.Grounded is the expediency of the use of simulation as a method of theoretical research that preceded the introduction of methods in teaching practice. Analyzed are the scientific developments of the modeling method in education and singled out are the stages of the modeling process by A. Dahin. Considered are the approaches to the definition of "model" and a group of models that distinguish science: 1) those that describe the characters that make up the subject, 2) a group of attributes that describe the object. Formed are the purposes of the role models promise in improving the quality of professional training of future teachers. Proposed is the model of professional competence of future teachers of foreign languages – a common set of competencies complex interpersonal skills, system competence and subject specific competences. Noted are the advantages of the proposed model training and the special role of goal-setting process as a strategy for training teachers. Disclosed are the features of the evaluation and communication of teacher and student in the educational activities by role interaction model.
  Повний текст PDF - 415.518 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Яблонська Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Яблонська Т. М. Моделювання як основний метод вивчення ресурсів підвищення якості підготовки майбутніх учителів іноземних мов у системі університетської освіти / Т. М. Яблонська // Наука і освіта. - 2014. - № 2. - С. 111-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_2_25.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Яблонська Тетяна Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського