Наукова періодика України Нова педагогічна думка


Кочубей А. 
Лекційний метод навчання в системі фахової підготовки студентів технічного ВНЗ / А. Кочубей // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 94-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_29
Охарактеризовано лекційний метод навчання як неімітаційний метод активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів технічних університетів, проаналізовано психолого-педагогічні вимоги до проведення лекцій у технічному ВНЗ. Вказано на тенденцію до зниження ролі лекції у професійній підготовці студентів, оскільки доступність інформації дозволяє самостійно здобувати знання, і як наслідок – функція викладача як носія інформації поступово втрачає свою актуальність. Підкреслено важливість формування лекторської майстерності, вміння зацікавити студентську аудиторію, вивчивши її “портрет” (соціально-демографічний, соціально-психологічний та індивідуально-особистісний). Проаналізовано психолого-педагогічні аспекти викладача технічного ВНЗ у ході підготовки до лекції. Наведено нетрадиційні форми лекцій, які варто застосовувати науково-педагогічним працівникам у технічних ВНЗ і які максимально наближені до комплексу інноваційних освітніх технологій. Зазначено, що лише постійний пошук змісту та форми лекції сприятиме формуванню інтелектуального, вихованого, високоосвіченого фахівця.Охарактеризован лекционный метод обучения как неимитационный метод активизации учебно-познавательной деятельности студентов технических университетов, проанализированы психолого-педагогические требования к проведению лекций в техническом вузе. Указано на тенденцию к снижению роли лекции в профессиональной подготовке студентов, поскольку доступность информации дает возможность самостоятельно приобретать знания, и как следствие – функция преподавателя как носителя информации постепенно теряет свою актуальность. Подчеркнута важность формирования лекторского мастерства, умение заинтересовать студенческую аудиторию, изучив ее “портрет” (социально-демографический, социально-психологический и индивидуально-личностный). Проанализированы психолого-педагогические аспекты преподавателя технического вуза в ходе подготовки к лекции. Приведены нетрадиционные формы лекций, которые следует применять научно-педагогическим работникам в технических вузах и максимально приближенные к комплексу инновационных образовательных технологий. Указано, что только постоянный поиск смысла и формы лекции способствует формированию интеллектуального, воспитанного, высокообразованного специалиста.Characterized lecture method of teaching as a method of activating not imitation educational-cognitive activity of students of technical universities, analyzed the psychological and pedagogical requirements for conducting lectures in a technical college. Indicated a tendency to reduce the role of the lecture in the training of students, because the availability of information provides an opportunity to acquire knowledge, and as a consequence - the function of the teacher as a carrier of information is gradually losing its relevance. It’s stressed the importance of forming lecturing skills, salesmanship student audience, examining her “portrait” (socio-demographic, socio-psychological and individual personality). Аnalyzed psychological and pedagogical aspects of a technical college instructor in preparation for the lecture. It’s presented with non-traditional forms of lectures, to be applied science teachers in technical colleges and as close to the complex of innovative educational technologies. It’s indicated that only a constant search for the meaning and form of lectures promotes the formation of intelligent, educated, well-trained workforce.
  Повний текст PDF - 439.729 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кочубей А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кочубей А. Лекційний метод навчання в системі фахової підготовки студентів технічного ВНЗ / А. Кочубей // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 1. - С. 94-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_29.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кочубей Алла Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського