Наукова періодика України Educational dimension


Прядка Я. Ю. 
Риторичні вправи на уроках української мови в старших класах / Я. Ю. Прядка // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 130-136. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_20
Проаналізовано наявні в методиці навчання української мови класифікації вправ, які спрямовані на ефективне засвоєння знань з риторики. Акцентовано особливу увагу на комунікативних вправах, пов’язаних з формуванням комунікативно-мовленнєвих умінь, що стимулюють учнів до спілкування та мовленнєвого самовдосконалення. Подано типологію вправ, які враховують своєрідність опанування риторичних відомостей й формування риторичних умінь і навичок (дихальні, дикційні, інтонаційні, стилістичні вправи). Наведено приклади риторичних вправ. Зауважено, що запропонована класифікація вправ передбачає успішне опанування учнями риторичними вміннями і навичками, забезпечення розвитку комунікативних здібностей, уміння думати, розуміти, переконувати.Проанализированы имеющиеся в методике обучения украинскому языку классификации упражнений, направленные на эффективное усвоение знаний по риторике. Акцентировано особое внимание на коммуникативных упражнениях, связанных с формированием коммуникативно-речевых умений, стимулирующих учеников к общению и речевому самосовершенствованию. Представлена типология упражнений, учитывающих своеобразие освоения риторических сведений и формирования риторических умений и навыков (дыхательные, дикционная, интонационные, стилистические упражнения). Приведены примеры риторических упражнений. Отмечено, что предложенная классификация упражнений предусматривает успешное овладение учащимися риторическими умениями и навыками, обеспечивает развитие коммуникативных способностей, умение думать, понимать, убеждать.The paper analyzes classifications of exercises existing in the methodic of teaching Ukrainian language and aimed at efficient mastering the knowledge of rhetoric. Particular attention is paid to the communicative exercises, linked to forming communicative-speaking abilities, which stimulate the pupils’ communication and verbal self-development. The paper gives a typology of exercises considering specific features of mastering the knowledge of rhetoric and forming rhetorical abilities and skills (breathing, utterance, intonation, stylistic exercises). Examples of rhetorical exercises are given. It is concluded that the suggested classification of exercises involves pupils’ successful mastering rhetorical abilities and skills as well as providing development of communication skills and abilities to think, understand and persuade.
  Повний текст PDF - 171.045 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Прядка Я.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Прядка Я. Ю. Риторичні вправи на уроках української мови в старших класах / Я. Ю. Прядка // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 35. - С. 130-136. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_35_20.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського