Наукова періодика України Educational dimension


Авраменко О. Б. 
Філософсько-методологічні передумови становлення теорії проектування педагогічних систем / О. Б. Авраменко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 608-617. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_104
Вивчено основи процесу педагогічного проектування та визначення складових процесу проектування системи "техносвіт – технологічна освіта". Проаналізовано історичні корені проектування та педагогічного проектування. Зауважено, що виокремлення проектування як особливого виду педагогічної діяльності стало правомірним у той період, коли стала затребуваною інтеграція знань у єдину систему навколо розв’язання педагогічних задач. Охарактеризовано категоріальні пари "проектування і планування", "проектування і прогнозування", проектування і програмування", "проектування і моделювання", "проектування і конструювання", "проектування і втілення", "проектування і діяльність". Визначено принципи педагогічного проектування. Узагальнено, що проект має бути спрямовано на досягнення соціальної чи особистісно значимої мети й орієнтовано на використання в умовах конкретного місця, часу і наявних у розпорядженні ресурсів. Изучены основы процесса педагогического проектирования и определения составляющих процесса проектирования системы "техномир – технологическое образование". Проанализированы исторические корни проектирования и педагогического проектирования. Отмечено, что выделение проектирования как особого вида педагогической деятельности стало правомерным в тот период, когда стала востребованной интеграция знаний в единую систему в кругу решения педагогических задач. Охарактеризованы категориальные пары «проектирование и планирование», "проектирование и прогнозирования", "проектирование и программирование","проектирование и моделирование","проектирование и конструирование","проектирование и воплощение","проектирование и деятельность". Определены принципы педагогического проектирования. Обобщено, что проект должен быть направлен на достижения социальной или личностно значимой цели и ориентирован на использование в условиях конкретного места, времени и имеющихся в распоряжении ресурсов.The paper investigates foundations of the process of pedagogical projecting and determining components of the process of projecting the system “technological world – technological education”. Historical roots of projecting and pedagogical projecting are analyzed. It is noted, that the separation of projecting as a particular type of pedagogical activity became valid in the period of time, when integration of knowledge into a single system, built around solving pedagogical problems, became demanded. Categorical pairs “projecting and planning”, “projecting and prognostication”, “projecting and programming”, “projecting and modeling”, “projecting and constructing”, “projecting and implementation”, “projecting and activity” are characterized.
  Повний текст PDF - 495.048 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Авраменко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Авраменко О. Б. Філософсько-методологічні передумови становлення теорії проектування педагогічних систем / О. Б. Авраменко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 608-617. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_104.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Авраменко Олег Борисович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського