Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Лещенко О. 
Роль дисциплін гуманітарного циклу в формуванні професійної компетентності майбутніх інженерів / О. Лещенко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 83-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_10
Обгрунтовано актуальність викладання дисциплін гуманітарного циклу в навчально-виховному процесі підготовки майбутніх інженерів. Проаналізовано причини негативного ставлення до вивчення гуманітарних дисциплін у вищих технічних навчальних закладах, серед яких названо слабкість матеріально-технічної бази викладання гуманітарних предметів, невідповідність начальних програм потребам професійної діяльності, зменшення кількості годин, орієнтування на спеціалістів вузькопрофільного спрямування, впровадження тестових завдань на іспитах. Доцільним, на думку автора, є побудова ієрархічно організованої системи гуманітарної підготовки з професійною кваліфікацією, в структурі якої виділено наступні складові: професійно й особистісно орієнтовані та комунікативні з відповідними дидактичними, методичними і виховними компонентами. Зазначено, що реалізація стратегічної програми уможливить повноцінну адаптацію, гармонізацію особистості як високоосвіченого професіонала, так і суб’єкта творця сучасної культури.Обоснована актуальность преподавания дисциплин гуманитарного цикла в учебно-воспитательном процессе подготовки будущих инженеров. Проанализированы причины негативного отношения к изучению гуманитарных дисциплин в высших технических учебных заведениях , среди которых названы слабость материально-технической базы преподавания гуманитарных предметов, несоответствие учебных программ потребностям профессиональной деятельности, уменьшение количества часов, ориентирование на специалистов узкопрофильного направления, внедрение тестовых заданий на экзаменах. Целесообразным, по мнению автора, является построение иерархически организованной системы гуманитарной подготовки с профессиональной квалификацией, в структуре которой выделены следующие составляющие: профессионально и личностно ориентированные, а также коммуникативные с соответствующими дидактическими, методическими и воспитательными компонентами. Отмечено, что реализация стратегической программы будет способствовать полноценной адаптации, гармонизации личности как высокообразованного профессионала, так и субъекта создателя современной культуры.The urgency of teaching humanities disciplines in the educational process of future engineers. The reasons for the negative attitude to the study of the humanities in higher technical education institutions, including the named weak material base of teaching humanities subjects discrepancy chief software needs of professional activity, reduction of hours, targeting specialists narrow-minded introduction of tests for the exams.
  Повний текст PDF - 303.065 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лещенко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лещенко О. Роль дисциплін гуманітарного циклу в формуванні професійної компетентності майбутніх інженерів / О. Лещенко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 83-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Лещенко Олена Геннадіївна (1981–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського